آفتاب
به مناسبت فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی؛

پیام رهبرمعظم انقلاب در 19 بهمن ماه 61منتشر شد

پیام رهبرمعظم انقلاب در 19 بهمن ماه 61منتشر شد

تهران - ایرنا - پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای در آستانه فرارسیدن 22 بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، متن و فیلم پیام تلویزیونی رهبر معظم انقلاب در دوران ریاست جمهوری ایشان در 19 بهمن ماه 1361 را منتشر کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای، متن کامل پیام ایشان به شرح زیر است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

روز بیست و دوّم بهمن، روز نجات ملّت ایران و روز شکوفایی و پیروزی بزرگ ترین انقلاب دوران تاریخ ما از شروع اسلام تا امروز را به همه ی شما هم میهنان عزیز و به همه ی مسلمانان جهان تبریک و تهنیت عرض میکنم.

یوم الله بیست و دوّم بهمن برای ما، هم از این نظر حائز اهمیت است که روز طلوع و ظهور بزرگ ترین انقلاب دوران تاریخ ما پس از اسلام است، و هم از این نظر که روز شکوفایی استعدادهای ملّت ما و بهره گیری از زحمات و رنجها و مصائبی است که این ملّت در طول انقلاب بزرگ خود و در طول سالهای مبارزه و نهضت متحمّل شده است.

ما ملّت ایران این انقلاب را عید مبارک بزرگ خودمان به شمار می آوریم. پیش از این انقلاب، ما جامعه ای بودیم از اراده ی انسانی به دور، از اسلام به دور، تحت سلطه ی بیگانگان، تحت سلطه ی مستکبران، وضع مادّی ملّت ما و وضع معنوی این ملّت هر دو بد. انقلاب ما با نام خدا و با طلب مدد و کمک از پروردگار برای پیروزی اسلام و رفع ظلم و ستم آغاز شد و با تحمّل مصائبی در طول 15 سال و بیشتر، به پیروزی رسید.

از اوّلین روز پیروزی این انقلاب، همه ی ما گفتیم و همه ی ملّت باور کردند که کار با پیروزی بر ایادی آمریکا در کشورمان تمام نمی شود، کار در بیست و دوّم بهمن به پایان نمی رسد، بلکه کار در این روز بزرگ و مبارک تازه آغاز میشود. ما در بیست و دوّم بهمن قدم در جادّه ای گذاشتیم که انتهای این جادّه، جامعه ی اسلامی و انسانیِ آسوده و پر نعمت و پر برکت و برابر امر خدا و قوانین الهی است؛ بتدریج به آن نهایت نزدیک خواهیم شد. تا امروز هم هرچه گذشته است، به آن عاقبت و فرجام نیک نزدیک شده ایم؛ باز هم باید تلاش کنیم تا هرچه نزدیک تر بشویم.

در این تلاش، لطف خدا و راهنمایی رهبر و امام عزیز و بی بدیل مان و اراده ی عمومی مردممان، مهم ترین عناصر هستند. با این حال ما باید پرچمهای برافراخته ی این راه را نیز از نظر دور نداریم؛ باید راه را گم نکنیم؛ آنچه موجب میشود که ما راهمان را گم نکنیم، از انقلابمان عدول نکنیم، این است که شعارهای «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» و «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» و شعارهای اصولیِ از قبیل اینها را همواره به یاد داشته باشیم.

هر سخنی، هر عملی، هر حرکتی که ما را از اسلام دور کند، از مقرّرات اسلامی بر کنار بدارد و یا به سیاست «نه شرقی و نه غربی» ما لطمه وارد بکند، در حقیقت ما را از آن نهایت و عاقبت نیک دور خواهد کرد.

اگر بخواهیم بی دغدغه به سرمنزل جمهوری واقعی اسلامی و حکومت واقعی الهی برسیم، باید مردم ما هرچه بیدارتر، هوشیارتر و آگاه تر بشوند. مردم باید به شعار اکتفا نکنند؛ عمق دادن هرچه بیشترِ فکر اسلامی و معارف اسلامی در خودشان باید همّت بگمارند؛ و البتّه معلّمان دین، راهنمایان الهی و قرآنی در این راه مسئولیّت بزرگی را به عهده دارند.

من در چهارمین سالگرد و آغاز پنجمین سال انقلاب شکوهمند و عزیز و بی نظیرمان، به شما ملّت عزیز ایران و به شما قهرمانانی که این بار را بر دوش کشیده اید پیام میدهم و از شما درخواست میکنم که درک اسلام و فهم قوانین اسلامی و آشنایی با قرآن را هرچه بیشتر همّت بگمارید و از فضلا، علما، معلّمان دین، آموزگاران معارف الهی و دانندگان سیاست درست اسلامی درخواست میکنم که در راه روشن کردن ذهن مردم، هرچه بیشتر تلاش کنند. ما راه طولانی و زیادی در پیش داریم که باید آن راه را بپیماییم تا بتوانیم به سرمنزل حکومت واقعی الهی و اسلامی ان شاءالله برسیم و بدین وسیله بشارت و مژده ای به همه ی مستضعفان و چشمانتظاران حکومت الله بدهیم.

والسّلام علیکم و رحمةالله و برکاته

سیام**1058**1336
کد N93471

وبگردی