آفتاب

رحمانیان: چهره‌های سیاسی نقش مهمی در رواج گفتمان دوستی دارند

رحمانیان: چهره‌های سیاسی نقش مهمی در رواج گفتمان دوستی دارند

مدیرمسئول روزنامه شرق گفت: شخصیت‌های شناخته شده سیاسی کشور علاوه بر داشتن تریبون و در معرض دید بودن، خواسته یا ناخواسته الگوی مردم قرار می‌گیرند، پس می‌توانند تأثیر مهمی در رواج گفتمان دوستی بگذارند.

مهدی رحمانیان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: از گذشته‌های دور بحث ارتباطات انسانی بر مبنای اسلام در فرهنگ ما وجود داشته است اما هرچه جلوتر آمدیم، در دنیای مدرن قرار گرفتیم و فاصله‌های آدم‌ها بیشتر شد. البته شاید فاصله فیزیکی انسان‌ها کمتر شده باشد اما از لحاظ ذهنی فاصله زیادی بین آنها ایجاد شده است.

وی ادامه داد: به همین دلیل است که فکر می‌کنم آدم‌ها، بویژه افراد حزبی، به جای برخورد ذهنی با یکدیگر باید برخورد واقعی داشته باشند چراکه در حساب و کتاب‌های ذهنی ممکن است دچار اشتباه شویم و برداشت‌ها و رویکرهای نادرستی پیدا کنیم.

این فعال رسانه‌ای با اشاره به تاثیر رواج گفتمان دوستی در جامعه گفت: با گفتمان دوستی، برداشت‌های ذهنی به عینیت تبدیل می‌شود و نگاه عینی به معنای ایجاد برخوردهای متفاوت و اصلاح‌شده است. باید از سخت‌گیری فاصله بگیریم و فکر نکنیم خودمان حق مطلق و طرف مقابلمان باطل مطلق است.

وی با بیان اینکه "حقیقت، آئینه‌ای شکسته است"، خاطرنشان کرد: هرکس فکر می‌کند گه حقیقت در نزد اوست، در صورتی که همه آدمیان در کنار اخلاق خوب، اخلاق بد تیز دارند و اگر به این باور برسیم، وضعیتمان از این بهتر می‌شود.

رحمانیان افزود: گفتمان دوستی را می‌شود با چهره‌های شاخص کشور که الگوی مردم نیز هستند، گسترش داد. اگر آنها بتوانند با این گفتمان روند حاضر را اصلاح کنند، در واقع در اصلاح دیگر امور کشور نیز تاثیرگذار خواهند بود. شخصیت‌های برجسته که در رأس امور و احزاب هستند، باید عینیک بدبینی و صرفاً حزبی خود را بردارند و با نگاه مثبت‌تر و واقعی‌تر به مسائل کشور نگاه کنند.

انتهای پیام

کد N93124

وبگردی