آفتاب

نماینده سازمان بازرسی کل کشور: سیدمهدی هاشمی از کجا مجوز گرفته است؟

نماینده سازمان بازرسی کل کشور: سیدمهدی هاشمی از کجا مجوز گرفته است؟

نماینده سازمان بازرسی کل کشور گفت: محمدعلی شجاعی قطعا باید از فدراسیون تیروکمان کناره‌گیری کند و تحت هیچ شرایطی نمی‌تواند رییس فدراسیون بماند.

زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پاسخ به این پرسش که آیا شجاعی می‌تواند تا پایان بازی‌های آسیایی اینچئون در راس فدراسیون تیروکمان بماند، اظهار کرد: شجاعی پس از کسب کرسی خزانه داری کمیته ملی المپیک، طبق قانون باید از سمت ریاست فدراسیون تیروکمان استعفا کند. سازمان بازرسی کل کشور فشاری به او وارد نمی‌کند که سریع‌تر از فدراسیون برود. اگر در اساسنامه فدراسیون‌ها آمده باشد که باید مجمع با استعفای شجاعی موافقت کند تا زمان تشکیل آن صبر می‌کنیم، اگر روال این است که او باید استعفای خود را به وزارت ورزش تقدیم کند تا حکم سرپرستی برای گزینه جدید صادر شود، باید این مسیر طی شود.

او ادامه داد: باید اجازه دهیم روال قانونی طی شود، اما پیگیر هستیم که این اتفاق حتما رخ دهد. مسئولان وزارت ورزش و کمیته المپیک هم گفته‌اند که مشکلی پیش نخواهد آمد. شجاعی هم تماسی با من داشت و گفت که نمی‌خواهد در فدراسیون باشد و کمیته المپیک را انتخاب کرده است.

نماینده سازمان بازرسی کل کشور در ورزش یادآور شد: شجاعی اصراری به ماندن در فدراسیون ندارد. خوشبختانه، تبعیت از قانون وجود دارد و در آینده نزدیک این اتفاق رخ خواهد داد.

زارع درباره اظهارنظر اخیر سیدمهدی هاشمی مبنی بر اینکه برای شرکت در انتخابات فدراسیون تیراندازی مجوز گرفته است، خاطرنشان کرد: یک فرد ممکن است چند ممنوعیت داشته باشد. به عنوان مثال، دنیامالی چون برکنار شده باید یک مجوز از وزیر بگیرد، باید از حراست مجوز بگیرد و از طرفی از شورای شهر استعفا دهد. اگر هر یک از موانع به تنهایی برطرف شود، کافی نیست.

او اضافه کرد: ما در مکاتبات خودمان درباره وضعیت افراد سوال نمی‌کنیم. برای ما محرز شده که ایشان نماینده مجلس است و برای شرکت در انتخابات فدراسیون تیراندازی باید منعش را برطرف کند.

زارع با بیان اینکه نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر طبق قانون نمی‌توانند برای شرکت در انتخابات مجوز بگیرند، تاکید کرد: نمایندگان مجلس به صرف نماینده بودن منع دارند. قانونی نداریم که نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر بتوانند مجوز بگیرند و در انتخابات حاضر شوند. ما نمی‌دانیم هاشمی از کجا و چه مجوزی گرفته است. مجوز گرفتن مربوط به بازنشسته‌ها است که باید از دولت مجوز برگشت به کار بگیرند، اما نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر مشغول به کار هستند و نیازی به مجوز برگشت به کار ندارند.

انتهای پیام

کد N93046

وبگردی