آفتاب

رییس جمهوری بولیوی: آمریکا ˈاقتدار اخلاقیˈ برای صحبت از دموکراسی ندارد

رییس جمهوری بولیوی: آمریکا ˈاقتدار اخلاقیˈ برای صحبت از دموکراسی ندارد

مادرید- ایرنا- ˈاوو مورالسˈ رییس جمهوری بولیوی روز جمعه در پاسخ به حملات لفظی دولت آمریکا و انتقاد از اجلاس کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب موسوم به ˈسلاکˈ گفت که آمریکا ˈاقتدار اخلاقیˈ برای صحبت از دموکراسی ندارد.

دولت آمریکا در این راستا مدعی شده بود که شرکت کنندگان دومین اجلاس سلاک به تعهد خود به دموکراسی خیانت کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از آژانس خبری بولیوی، مورالس افزود: ما از سوی کشوری که بانکداران و سرمایه داران در آن حکومت می کنند و حقوق فردی و جمعی را نقض می کند متهم شدیم که شرکت کنندگان در سلاک دموکرات نیستند؛ درحالی که این آمریکاست که هیچ اقتدار اخلاقی برای صحبت در مورد دموکراسی ندارد.

رییس جمهوری بولیوی اضافه کرد: ناهمخوانی این سخنان آمریکا با سوء استفاده ای که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ˈناتوˈ برای حمله به دیگر کشورها می کند و یا به بهانه استقرار پایگاههای نظامی آمریکایی در خاک یک کشور، در امور داخلی آن کشور دخالت می کند، بخوبی نمایان است.

دولت آمریکا همچنین با انتقاد از کشورهای شرکت کننده در اجلاس سلاک که روزهای سه شنبه و چهارشنبه در هاوانا پایتخت کوبا برگزار شد، گفته بود که این کشورها سیستم حزب واحد در کوبا را در آغوش گرفتند.

رییس جمهوری بولیوی در همین ارتباط با تأکید بر مشروعیت اندک آمریکا در خصوص صحبت درباره دموکراسی، با اشاره به تحریمی که آمریکا از بیش از نیم قرن پیش بر کوبا اعمال کرده، گفت: آمریکا با هدف نابودی و پایان دادن به انقلاب کوبا به ˈکشتار اقتصادیˈ علیه این کشور دست زده است.

اروپام**1234**1504
کد N93035

وبگردی