آفتاب
خطیب جمعه شهرکرد:

مردم، صاحب انقلاب و متولی برگزاری جشن های پیروزی انقلاب هستند

مردم، صاحب انقلاب و متولی برگزاری جشن های پیروزی انقلاب هستند

شهرکرد - نماینده ولی فقیه در چهارمحال وبختیاری و امام جمعه شهرکرد از مردم به عنوان صاحب اصلی انقلاب اسلامی ایران یاد کرد و گفت:جشن های پیروزی انقلاب نیز باید مردمی و با حضور پرشکوه قشرهای مختلف مردم برگزار شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام ˈ محمدعلی نکونامˈ در خطبه های نمازجمعه این هفته شهرکرد در مصلای امام خمینی(ره) این شهر با گرامی داشت یاد و خاطره امام راحل و شهیدان انقلاب و تبریک فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت:انقلاب اسلامی ایران به اسلام، حیاتی دوباره بخشید و زمینه اجرا شدن احکام اسلام را در کشور فراهم کرد.

وی اضافه کرد:اسلام با انقلاب مردم ایران تثبیت یافت و تجلی اراده اسلامی با هدایت امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب به منصه ظهور رسید.

امام جمعه شهرکرد از انقلاب مردم ایران در سال 1357 به عنوان انقلاب فرهنگی و دینی یاد کرد و گفت:اسلام، انقلاب و امام راحل و شهیدان از تک تک ما سوال می کنند که برای احیای دین و اجرای دستوراتش چه اقدامی کرده ایم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال وبختیاری در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر لزوم اقدام برای اجرای دقیق قوانین اسلام در کشور، اضافه کرد:بازار، اقتصاد، مدرسه، قوانین و آداب و رسوم ما نیز باید اسلامی شود تا آرمان های بلند امام و شهیدان در کشور محقق شود.

حجت الاسلام نکونام همچنین با بیان دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی در کشور به ویژه مناطق محروم از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون، اضافه کرد: این پیشرفت ها مدیون از خودگذشتگی رزمندگان و شهیدان و جانبازان، رهبری پیامبرگونه امام خمینی(ره)، هوشمندی مقام معظم رهبری و حضور مردم در صحنه بوده است.

وی همچنین از کمک به نیازمندان و اقشار آسیب پذیر، اقدام برای رفع بداخلاقی ها در جامعه و تقویت باورهای دینی در جامعه به عنوان مصادیق تقوا یاد کرد.

به گزارش ایرنا، ائمه جمعه دیگر شهرهای چهارمحال وبختیاری نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته با تبریک فرارسیدن دهه فجر بر لزوم برگزاری این جشن ها با مشارکت حداکثری مردم تاکید کردند.

547/1495
کد N92663

وبگردی