آفتاب
عضو شورای عالی بسیج رسانه کشور:

برخی روزنامه‌ها به ضررهای کار خود برای کشور آگاهی ندارند

برخی روزنامه‌ها به ضررهای کار خود برای کشور آگاهی ندارند

عضو شورای عالی بسیج رسانه کشور گفت: برخی روزنامه‌ها به ضررهای کار خود برای کشور آگاهی ندارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، مرتضی غرقی، پنج شنبه، 10 بهمن در نشست تخصصی ‌بسیج رسانه استان کرمان خاطرنشان کرد: رسانه در دنیای امروز در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بسیار تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه باید هدف دشمنان را در بین مردم تبیین کنیم و از حریم فرهنگی حفاطت کنیم، اظهار کرد: ما به عنوان خبرنگار، یک رسانه و یا مدیر یک رسانه، باید هدف خود را مشخص کرده و گام به گام به سوی آن حرکت کنیم و خط فرهنگی جامعه را تعیین کنیم.

وی ادامه داد: یک خبرنگار می‌تواند کشوری را از بحران اقتصادی نجات داده و یا اینکه موجب ایجاد بحران شود و در دنیای دیپلماسی نیز این مسئله وجود دارد.

غرقی از شهید رهبر به عنوان یک خبرنگار بسیجی یاد کرد و ادامه داد: این شهید گرانقدر بهترین الگو برای خبرنگاران است زیرا این شهید والامقام در سخت ترین شرایط در جبهه‌های جنگ فعالیت داشت و خالصانه کار می کرد.

عضو شورای عالی بسیج رسانه کشورعنوان کرد: برخی سیاستمداران قبل از اینکه اقدامی را انجام دهند ابتدا آن مسئله را رسانه‌ای می‌کنند و براساس بازخورد آن به اقدامات خود می‌پردازند.

عضو شورای عالی بسیج رسانه کشور گفت: ما نباید ایران را با کشورهای منطقه مقایسه کنیم، شرایط ویژه ایران سبب شده تا دشمنان نیز نگاه خاص به ما داشته باشند. مردم باید بدانند که ایران اسلامی در مهمترین بخش قرار گرفته است و از نظر جغرافیای سیاسی در بهترین وضعیت قرار دارد. همچنین نیروی جوان، فعال و متدین، نفت، فرهنگ و تمدن دارد و نباید خود را با سایر کشورهای منطقه مقایسه کنیم زیرا از آنها بالاتر هستیم.

وی، خبرنگاران را سربازان خط مقدم نبرد مقدس فرهنگی دانست و گفت: اگر به وظایف خود به خوبی عمل نکنیم باید در برابر شهدا جوابگو باشیم. مهمترین آفت در حرفه خبرنگاری این است که خبرنگار خود را به حوزه‌های مختلف خبری بفروشد و مطابق خواسته آن‌ها قلم بزند.

غرقی، مشکلات عرصه رسانه را مخاطب‌شناسی عنوان کرد و افزود: اینکه هر شخص دست به قلمی سایت و یا نشریه‌ای دارد مردم را سردرگم می‌کند.

انتهای پیام

کد N92568

وبگردی