آفتاب

امام جمعه بجنورد: شخصیت ملت ایران غنی شده است

امام جمعه بجنورد: شخصیت ملت ایران غنی شده است

بجنورد -ایرنا - امام جمعه بجنورد گفت: ملت ایران از نظر شخصیت غنی سازی شده است و دشمن حتی اگر غنی سازی اورانیوم را از ما بگیرد با این غنای شخصیتی ملت ما چه خواهد کرد.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام ˈابوالقاسم یعقوبیˈ در خطبه های این هفته نماز جمعه مرکز استان خراسان شمالی اظهار کرد: ملت ایران از نظر بصیرت و بلوغ سیاسی نیز به سطحی از غنا رسیده که به یقین دشمنان حریف فکر و اندیشه غنی ملت رشید ایران نخواهند شد.

وی خطاب به دولتمردان آمریکا که مدام گزینه نظامی را به رخ ایران اسلامی می کشند؛ اظهار کرد: بهتر است از این شیوه رفتار خود خجالت بکشید چرا که یکبار از ملت ایران شکست خورده اید.

یعقوبی افزود: رهبری بارها در سخنان خود بر اقتدار مسوولان نظام در برابر دشمنان تاکید فرموده و توصیه کرده اند که به دشمنان اعتماد نباید کرد.

وی گفت: البته ما اهل دعوا و تشنج در صحنه بین الملل نیستیم اما آمریکا و وزیر خارجه اش جسارت را از حد گذرانده و ایران را تحقیر می کنند که در برابر این امر سکوت و مدارا روا نیست.

وی افزود: به فرموده رهبری اگر ما را تحقیر می کنند ما نیز باید جواب آنان را بدهیم و نرمش نشان ندهیم و با ادعای ˈروی میز بودن گزینه نظامی از آنان نترسیم.

امام جمعه بجنورد گفت: نقد کردن و تذکر دادن به هیات مذاکره کننده اشکالی ندارد و نباید کسی را متهم به ضدیت با انقلاب کرد بلکه باید همه ابعاد مسئله تیزبینانه گفته و شکافته شود تا سرمان کلاه نرود.

یعقوبی افزود: ما ممکن است با دشمنان ارتباط داشته باشیم اما هیچوقت با آنان دوست نخواهیم شد.

امام جمعه بجنورد در ادامه بر ضرورت گرامیداشت باشکوه دهه فجر تاکید کرد و گفت: حضرت امام خمینی (ره) با قیام و انقلاب خود تاریکی، ظلم، ستم و فقر را از بین بردند و با این اقدام به مردم بها دادند و نظام مردم سالاری دینی را راه انداخته و سرنوشت ملت را به دست خودشان دادند.

خطیب جمعه بجنورد در بخش دیگری با رد شایعه غصبی بودن محل مصلای نماز جمعه بجنورد گفت: بعضا زمزمه هایی شنیده می شود که محل مصلی غصبی است و نماز خواندن در آن درست نیست و حال آنکه تنها بخش کوچکی از جلو مصلی مشکل داشت که سال گذشته برطرف شد و حتی به مالک پول نیز پرداخت شد و اکنون هیچ مشکلی وجود ندارد. ک/2

7184/626/ 1495
کد N92520

وبگردی