آفتاب

ناصر سراج: با همکاری دولت حق مردم را از حلقوم زالوصفتان بیرون می‌کشیم

ناصر سراج: با همکاری دولت حق مردم را از حلقوم زالوصفتان بیرون می‌کشیم

رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: تنها حدود شش درصد مدیران ما مشکل‌دار هستند، بقیه مدیران ما پاکدست، شریف و در خدمت نظام هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، ناصر سراج در مراسم تودیع و معارفه بازرس کل استان کرمان با گرامیداشت فرارسیدن ایام دهه فجر و با بیان این‌که « در 35 سال عمر انقلاب اسلامی کل جهان هرچه داشت علیه نظام به کار برد» به جنگ سخت و بعد از آن جنگ نرم و تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه تهاجم، شبیخون و ناتوی فرهنگی اشاره کرد و افزود: در جنگ نرم بیش از 6 هزار کانال ماهواره‌ای در ایران قابل دریافت است و 31 ماهواره به طور مستقیم برای ایران برنامه پخش می‌کند. 143 شبکه مستقیما به زبان فارسی علیه نظام اسلامی برنامه پخش می‌کنند، اما چون نظام ما الهی است، در حال حاضر در مقایسه با دیگر کشورها از وضع مطلوب‌تری از نظر امنیت و اقتصاد برخوردار هستیم.

وی با بیان این‌که «وظیفه سازمان بازرسی نظارت بر حسن جریان امور کشور و اجرای صحیح قوانین است.» گفت: ورودی دستگاه قضایی در رابطه با پرونده های کیفری، شکایت و در زمینه پرونده‌های حقوقی دادخواست است، اما در زمینه بیش از 100 هزار میلیارد تومان معوقه بانکی که80 هزار میلیارد تومان قطعی است، متاسفانه بانک‌ها شکایت حقوقی نمی‌کنند و حاضر نیستند دادخواست بدهند. در بانک‌ها عزمی وجود ندارد؛ ما همه کارها را کرده‌ایم، قوه قضائیه دیگر باید چکار کند.

وی تصریح کرد: آقای روحانی اخیرا حکمی به آقای جهانگیری در زمینه مبارزه با ویژه‌خواری داد و قوه قضائیه با قوه مجریه به ویژه در مبارزه با فساد اقتصادی هماهنگ است و هماهنگی‌هایی داریم تا حق مردم را از حلقوم این زالوصفتان بیرون بکشیم.

رییس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: بانک مرکزی اعلام کرد 61 نفر از 100 تا 1000 میلیارد تومان به بانک‌ها بدهکار هستند و باید از بانک‌ها سئوال کنیم در رابطه با معوقات و در زمینه وصول آن‌ها چه اقدامی کرده‌اند؟ قوه قضائیه با عزمی که در دولت جدید به وجود آمده قطعا مصمم است تا بتوانیم مقداری از معوقات که به قصد خروج از کشور گرفته شده وصول کنیم و بانک‌ها باید اقدام کنند.

وی با اشاره به این‌که «بازرسی قبل، حین و بعد است»، گفت: سیاست ما این است که دو قسمت اول را اقدام و پیشگیری کنیم، در استان‌ها شروع کرده و تا حدودی موفق بوده‌ایم و سیاست این است که با هماهنگی رییس قوه قضائیه پیش برویم. مدیران مطمئن باشند ما نمی‌خواهیم یک مدیر به بازرسی، دادسرا و دادگاه بیاید؛ اگر انحرافی در هر موردی به وجود آمد راهنمایی می‌کنیم و مدیران هم همکاری کنند که پرونده‌ای تشکیل نشود.

انتهای پیام

کد N92314

وبگردی