آفتاب
سید احمد خاتمی:

اراجیف اوباما و کری غرور ملی ما را هدف گرفته است/ باید در همان سطح به آنها پاسخ داد

اراجیف اوباما و کری غرور ملی ما را هدف گرفته است/ باید در همان سطح به آنها پاسخ داد

خطیب جمعه موقت تهران در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به تهدیدات مقامات آمریکایی علیه کشورمان اظهار داشت: اراجیف اوباما و کری غرور ملی ما را هدف گرفته و باید طبق فرهنگ مقاومت در همان سطح به آنها جواب داده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه های اول نماز جمعه این هفته با اشاره به تهدیدات رئیس جمهور و وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص روی میز بودن گزینه های نظامی در مقابل ایران گفت: اراجیف اوباما و کری غرور ملی ما را هدف گرفته است و باید طبق فرهنگ مقاومت در همان سطح به آنها جواب داده شود.

حجت الاسلام خاتمی افزود: عزت سی و پنج ساله مردم ایران مدیون مقاومت و ایستادگی و همین شعار مرگ بر آمریکای شما است.

وی با بیان اینکه برخی بی حصولگی می کنند و می گویند ما از این شعار چه بدست آوردیم، گفت: عزت و عظمت را با این شعار بدست آوردیم. این همه سربلندی سی و پنج ساله مدیون مقاومت است و شما ملت ایران کار بزرگی کردید.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه دو برنامه برای اداره کشور در جهان وجود داشت، یکی لیبرال دموکراسی غرب و دیگری سوسیال دموکراسی شرق، تصریح کرد: شما ملت ایران در مقابل این دو برنامه، مردم سالاری دینی را مطرح کردید حال دشمن می خواهد این برنامه محقق نشود و تلاش می کند تا ما را شکست دهد.

خطیب این هفته نماز جمعه ادامه داد: دشمن آنقدر با شما درگیر می شود تا شما از دین خود دست بردارید، اما آنها نمی توانند و نخواهند توانست.

حجت‌الاسلام خاتمی در خطبه های اول نماز جمعه این هفته با بیان اینکه جامعه اسلامی باید در عرصه حق حساس باشد، اظهار داشت: قانون مداری توصیه به حق است و همه باید این مورد را رعایت کنند. در عرصه اداری باید همکاران یکدیگر را به ضابطه مداری جای رابطه مداری توصیه کنند. در عرصه اقتصادی نیز باید عادلانه برخورد شود و معلوم شود پول ها در کجا هزینه می شود.

وی با اشاره به معوقات بانکی گفت: مسئولان اقتصادی باید مراقبت بیشتری داشته باشند. چرا بدهکاری های بانکی باید هر سال زیادتر شود؟ شنیدم در یکی از استان ها و در یک بانک ضمانت‌نامه هزار میلیاردی گم شده است، این ضمانت‌نامه کجا رفته؟ مسئولان و بانکی ها باید نظارت بیشتری داشته باشند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با بیان اینکه شایسته سالاری در انتصابات باید انجام بگیرد، بیان کرد: قرآن می گوید «ایمان، تقوا و تعهد و همچنین لیاقت و توانمندی از جمله ویژگی هایی است که باید در انتصابات به آن توجه شود.»

کد N92279

وبگردی