آفتاب

مروی: امام خمینی تجسم تمام خوبی های انقلاب است

مروی: امام خمینی تجسم تمام خوبی های انقلاب است

تهران- ایرنا- معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه برای پیروزی باید پیرو اندیشه های بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی باشیم گفت: امام خمینی (ره) تجسم همه ارزهای انقلابی و اسلامی است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ˈاحمد مرویˈ در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران ضمن تبریک سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهارداشت: اگر بخواهیم راه معنویت و پیروزی را با قدرت طی کنیم باید پیرو امام راحل باشیم.

وی افزود: پیامبر اسلام تجلی اسلام و امام خمینی نیز تجلی ارزش های اسلامی و انقلابی بودند.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری از ایمان، عمل صالح و تهذیب و تزکیه نفس به عنوان ویژگی های برتر امام راحل نام برد.

حجت الاسلام و المسلمین مروی یادآور شد: امام در گفتار و عمل به خدا و نصرت الهی ایمان داشت.

وی ادامه داد: امام به وعده های الهی معرفت و شناخت و اعتقاد کامل داشت و بر اساس همین معرفت عمل کرد که منجر به این همه آثار و برکات در تاریخ بشریت شد.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری تاکید کرد: تمام ویژگی های برتر امام را می توان در جانشین خلف وی یعنی حضرت ایت الله خامنه ای دید.

حجت الاسلام و المسلمین مروی توضیح داد: در دو سال قبل که دشمنان با تهدید های مختلف شرایط را برای ایران سخت کرده بودند یکی از شخصیت های نظام با رهبری دیدار کرد و گفت که آیا این شرایط شما را نگران نکرده است؟ ایشان در جواب فرمودند: ما هیچ نگرانی احساس نمی کنیم، البته ناراحت هستیم از این همه ظلم و ستم بر ملتی که می خواهد بر روی پای خود بایستد و پاسدار اندیشه های دیدنی باشد وارد می شود.

وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب نیز ما در شرایطی سخت قرار گرفتیم اما با وجود تمامی دسیسه ها کمترین تزلزلی در امام خمینی (ره) ایجاد نشد و او در همه جا به خدا توجه داشت.

معاون ارتباطات حوزوی دقتر مقام معظم رهبری بیان کرد: به عنوان مثال می توان به صحبت های امام در زمان آزاد سازی خرمشهر اشاره کرد که امام فرمودند ˈخدا خرمشهر را آزاد کردˈ.

حجت الاسلام و المسلمین مروی افزود: در انفجار نخست وزیری که دو نفر از چهره های ارزشمند انقلاب نیز به شهادت رسیدند امام گفت که ˈاگر رجایی و باهنر نیستند، خدا هستˈ.

وی تشکیل حکومتی که همه آحاد ملت در آن نقش دارند و ارزش های اسلامی را دنبال می کنند را از دستاورد های گرانقدر بنیادگذار کبیر انقلاب اسلامی بیان کرد.

معاون ارتباطات حوزوی دقتر مقام معظم رهبری گفت: پیش از انقلاب مردم حقارت های بسیاری کشیدند و رای آنها نادیده گرفته می شد.

حجت الاسلام و المسلمین مروی اظهارداشت: بعد از اینکه المان ها رضا شاه را برداشتند و محمد رضا را اوردند، وی از سفیر انگلیس کسب تکلیف کرد و انگلیس ها گفتند که محمدرضا همچون پدرش گرایش به المان دارد از این رو نمی توان به او اعتماد کرد و محمدرضا در جواب گفت که دیگر کاری به آلمان ندارد.

وی ادامه داد: این صحبت ها نشان دهنده نفوذ انگلیس در ایران ان زمان است به نحوی که این دولت استعمارگر، شاه مملکت را تعیین می کرد.

معاون ارتباطات حوزوی دقتر مقام معظم رهبری بیان کرد: چه عمل صالحی بالاتری از اینکه یک ملت مسلمان روی پای خود بایستد و دست بیگانگان را از کشور کوتاه کند.

**توطئه صهیونیست برای براندازی سوریه

حجت الاسلام و المسلمین مروی اظهارداشت: امروز کشورهای اسلامی دست در دست دشمنان قسم خورده اسلام یعنی یهود و صهیونسیتم می دهند تا کشور اسلامی سوریه را از پا در بیاورند.

وی اضافه کرد: این کشورها که ادعای اسلامیت دارند و هر ساله میلیون ها نسخه قرآن چاپ می کنند، عملی کاملا متضاد قرآن دارند.

**تهذیب و تزکیه نفس امام

معاون ارتباطات حوزوی دقتر مقام معظم رهبری یاداور شد: امام خود را تربیت کرده و عامل به درس های تهذیب و تزکیه نفس بود.

حجت الاسلام و المسلمین مروی با بیان اینکه امام قدمی برای ریاست و مطرح شدن خود بر نمی داشت گفت: هیچ نقطه ای از خودخواهی و مطرح کردن خود در زندگی امام نبود.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب می فرماید که امام در جلسه ای از یکی از هم دوره های خود خواست که وی جلو دار انقلاب باشد، زیرا خود ایشان تمایلی به مطرح شدن نداشت.

معاون ارتباطات حوزوی دقتر مقام معظم رهبری افزود: اما فرد دیگری این جرات را نداشت پس به طور طبیعی امام جلو افتاد.

وی یاداور شد: رهبر می فرمایند که روزی از امام پرسیدم که چه زمان به فکر تشکیل حکومت اسلامی افتادید امام فرموند من هیچ وقت به فکر تشکیل حکومت نبودم و به دنبال انجام تکلیف بودم.

فراهنگ**9303
کد N92210

وبگردی