آفتاب

گفت‌گوهای نظامی اولاند و کامرون

گفت‌گوهای نظامی اولاند و کامرون

رئیس‌جمهور فرانسه و نخست‌وزیر محافظه‌کار انگلیس برای اولین بار از زمان شروع ریاست جمهوری اولاند در سال 2012 با یکدیگر دیدار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از لوپوئن، فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه و دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس امروز (جمعه) در یکی از پایگاه‌های هوایی در نزدیکی اکسفورد، نشستی را برگزار می‌کنند که هدف از آن گسترش همکاری‌های نظامی اعلام شده است.

این دیدار اولین نشست دوجانبه میان رئیس‌جمهور فرانسه و نخست‌وزیر محافظه‌کار انگلیس از زمان به قدرت رسیدن فرانسوا اولاند، در ماه می 2012 است.

قرار است اولاند و کامرون با یکدیگر ناهار خورده و در مورد مسائل بین‌المللی و اروپایی گفت‌وگو کنند.

در راستای توافقات دفاعی فرانسوی – انگلیسی که در نوامبر 2010، به امضای دیوید کامرون و رئیس‌جمهور سابق فرانسه، نیکولا سارکوزی رسیده بود، سری جدیدی از توافقنامه‌ها در مورد پروژه‌های مشترک نظامی به منظور گسترش قابلیت‌های همکاری و تامین مالی باید به امضا برسد.

بر اساس توافقات نظامی دو طرف، ساخت پهپاد جنگی جدید فرانسوی – انگلیسی در نظر گرفته شده که به گفته منابع آگاه دولتی لندن، هزینه‌ای بالغ بر 145 میلیون یورو برای هر دو کشور هزینه در بر دارد و صنایع مختلف فرانسه و انگلیس از جمله: تیلز، دسو، رولز رویس و بی اِی ای (BAE) در آن دخیل هستند. همچنین در این پروژه، ساخت موشک ضد کشتی سبک که به منظور تجهیز هلی‌کوپترهای نظامی هر دو کشور است و حدودا 600 میلیون یورو هزینه دارد، گنجانده شده است.

هم‌چنین هر دو طرف، یک گزارش پیشرفت در مورد نیروی مشترک فرانسه-انگلیس شامل 10 هزار نظامی تهیه کرده‌اند که تا سال 2016 عملی خواهد شد و هدف از این کار همکاری در زمینه امنیتی و امور ضد تروریستی است.

انتهای پیام

کد N92192

وبگردی