آفتاب
گزارش سفر معاون اول رییس جمهوری به قم

حمایت آیات عظام از دولت روحانی / دعای خیر مراجع همراه دولت تدبیر وامید

حمایت آیات عظام از دولت روحانی / دعای خیر مراجع همراه دولت تدبیر وامید

تهران - ایرنا - «رییس دولت جدید هم نامش روحانی است و هم دولتش»؛ «مایه امیدواری مردم و اقشار مذهبی است»؛ « میراث بسیار پیچیده ای از گذشته به ارث برده »؛ «تلاشهایش برای حل مشکلات مردم قابل تحسین است»؛ «با ادامه روند کنونی، اوضاع کشور رو به بهبودی حرکت می کند»؛ «بیش از پیش به موفقیت های بزرگ نایل می شود».

این جملات، بخش هایی از نظرات تاییدی حضرات آیات از دولت تدبیر و امید است که روز گذشته در دیدارهای معاون اول رییس جمهوری با مراجع و علمای قم مطرح شد.



به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری صبح پنج شنبه برای دیدار با حضرات آیات، تهران را به مقصد شهر مقدس قم ترک کرد و در قم مورد استقبال «محمد صالحی منش»استاندار قم و دیگر مقامات استان قرار گرفت.

در این سفر یک روزه «مجید انصاری» معاون امور پارلمانی رییس جمهوری و «عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی جهانگیری را همراهی می کردند.

سفر جهانگیری به استان قم با انتشار برخی شایعات مبنی بر استعفای وی از معاون اولی رییس جمهوری همزمان شد که به این ترتیب این سفر خط قرمزی بر شایعه پراکنی برخی سایت ها کشید.

اگر چه در برنامه سفر معاون اول رییس جمهوری به استان قم، بازدید از پروژه طرح توسعه حرم مطهر حضرت معصومه (س) و شرکت در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قم نیز گنجانده شده بود، اما دیدار با هشت تن از آیات عظام و علمای قم، سفر جهانگیری به این شهر مقدس را بیشتر به سفری با هدف دیدار با حضرات آیات تبدیل کرد.

جهانگیری دراین سفر با حضرات آیات موسوی اردبیلی، صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، نوری همدانی، جوادی آملی، وحید خراسانی، سبحانی و حجت الاسلام و المسلمین شهرستانی (نماینده آیت الله سیستانی در ایران) دیدار و گفت و گو کرد.

جهانگیری در دیدارهای خود با مراجع با تاکید بر این که دولت در مسیر خدمت به ملت و رفع مشکلات کشور به حمایت های مرجعیت نیازمند است اعلام می کرد که حمایت مراجع از دولت سرمایه گران قدری است که دولت قدر این سرمایه را می داند.

*** ارایه گزارش برنامه ها و مطرح کردن دغدغه های دولت

معاون اول رییس جمهوری در دیدار با حضرات آیات ضمن ارایه گزارشی از اقدامات دولت تدبیر وامید در راستای حل مشکلات کشور در خصوص مسائل گوناگون داخلی و بین المللی با ایشان گفتگو کرد و سخنان خود را در دو قالب دغدغه های دولت در ارتباط با مسایل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی داخلی و همچنین مسایل پیچیده سیاست خارجی بیان کرد.

معاون اول رییس جمهوری ضمن ارایه گزارشی از اقدامات دولت برای عبور از مشکلات اقتصادی ازجمله در حوزه هدفمندی یارانه ها به مشکلات ناشی از اجرای نادرست قانون هدفمندی یارانه ها اشاره کرد و گفت مرحله نخست اجرای قانون مشکلاتی داشت و در اجرای آن خوب عمل نشد؛ دولت یازدهم آسیب شناسی لازم را انجام داده تا در مرحله دوم حساب شده عمل شود و از فشار بر مردم تا حد امکان کاسته شود.

معاون اول رئیس جمهور همچنین به دستاوردهای دولت در عرصه بین المللی اشاره کرد و گفت: در بخش سیاست خارجی مسایل پیچیده و نگران کننده ای پیش روی کشور بود و دولت آقای روحانی تاکید داشت با حفظ عزت و اقتدار ملی، زبانی منطقی را با جامعه جهانی در پیش گیرد و با استفاده از تدابیر و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب فشارهای بین المللی را کاهش دهد.

*** آیت الله صافی گلپایگانی: دولت به موفقیت های خوبی دست یافته است

معاون اول رییس جمهوری بعد از زیارت حضرت معصومه (س) در نخستین دیدار خود خدمت حضرت آیت الله صافی گلپایگانی رسید.

ایشان دراین دیدارضمن آرزوی توفیق برای خدمتگزاران مردم در دولت یازدهم، بر این نکته تاکید داشتند که خداوند به همه کسانی که به دنبال خدمت بوده و خیر مردم را می خواهند یاری و کمک خواهد رساند و مردم نیز هنگامی که می بینند مسوولان در پی برطرف کردن مشکلات آنان هستند قطعاً با آنان همکاری می کنند.

آیت الله صافی گلپایگانی با بیان اینکه دولت تاکنون موفقیت های خوبی در مسیر حل مشکلات کشور بدست آورده، به مذاکرات اخیر ایران اشاره و خاطر نشان کردند: ما باید بدانیم که با هر جمعیتی چگونه سخن بگوییم و آنگاه در مسیر تعامل موفق خواهیم بود.

ایشان همچنین در زمینه اختصاص یارانه ها به افراد ضعیف جامعه، تاکید کردند که یارانه ها باید به کسانی که نیازمندند اختصاص یابد و ضرورتی ندارد در شرایطی که دولت برای رفع مشکلات حاجتمند است به کسانی که محتاج نیستند یارانه اختصاص یابد .



** آیت الله مکارم شیرازی: رییس دولت جدید هم نامش روحانی است و هم دولتش

جهانگیری بعد از دیدار با آیت الله صافی گلپایگانی، با حضور در مدرسه علمیه امام سجاد (ع) قم به دیدار آیت الله مکارم شیرازی رفت.

ایشان در این دیدار فرمودند که رییس دولتی که روی کار آمده هم نامش روحانی است و هم در حقیقت دولتی روحانی است که به مسائل دینی و مذهبی توجه دارد و مایه امیدواری برای مردم و اقشار مذهبی می باشد.

ایشان با تاکید بر اینکه دولت آقای روحانی و دوستان ایشان در این مدت کارهای مفیدی انجام داده اند ، افزودند: دولت امیدهایی را در جامعه و در میان مردم ایجاد کرده است

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه این دولت میراث بسیار پیچیده ای را از گذشته به ارث برده است،تاکید کردند که در گذشته ندانم کاری های زیادی در کشور صورت گرفت و باعث شد مشکلات فراوانی به صورت ارث برای دولت جدید باقی بماند.

ایشان اضافه کردند که حتی برخی نقاط قوت دولت گذشته همچون طرح هدفمندی و طرح مسکن مهر نیز با مشکلاتی همراه است و از دولت گذشته کاری وجود ندارد که همراه با مشکل نباشد و دولت جدید باید تدریجاً این مسائل را حل و فصل کنند.



** آیت الله وحید خراسانی: مشکلات با توکل به خدا و یکی بودن حرف و عمل حل می شود

معاون اول رییس جمهوری در ادامه دیدارهای خود، با حضور در بیت آیت الله حسین وحید خراسانی با ایشان دیدار کرد.

حضرت آیت الله وحید خراسانی دراین دیدار با تاکید بر این که با توکل به خداوند بزرگ و به شرط اینکه حرف و عمل همه ما یکی باشد -مشکلات حل خواهد شد، فرمودند: شرط پذیرش مسوولیت در نظام اسلامی اولا حفیظ و امین بودن نسبت به کار و مسوولیت و ثانیا داشتن علم به تمام زوایای کار و مسوولیتی که هر فرد به عهده می گیرد بوده و چنانچه این دو شرط در پذیرش مسوولیتها حاکم بود با مشکلات فعلی مواجه نبودیم .

ایشان با اشاره به دستور اسلام مبنی بر سخن گفتن لیّن با دشمنان افزودند: در عین حال باید با استحکام درونی و روحیه قوی جامعه اسلامی را به پیش ببریم.

** آیت الله نوری همدانی: مردم می دانند که دولت به فکر بهبود شرایط اقتصادی است

جهانگیری در دیدار بعدی خود خدمت حضرت آیت الله نوری همدانی رسید.

آیت الله نوری همدانی در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از وحدت و اتحاد بوجود آمده میان دولت و مجلس در خصوص رفع مشکلات کشور تصریح کردند که امروز در کشور شاهد همدلی میان همه کسانی که در مسیر خدمتگزاری گام بر می دارند هستیم و این باعث خوشحالی است.

ایشان اصلاح سیستم بانکی و مقابله با تورم و ساماندهی به بخش اقتصاد را از وظایف مهم دولت دانستند و فرمودند: همه مردم به خوبی می دانند که دولت در فکر رفاه و بهبود شرایط اقتصادی آنان است و از این رو با دولت همراهی می کنند و امیدوارم در آینده گامهای مهمی در جهت رفع مشکلات برداریم.

حضرت آیت الله نوری همدانی در خصوص طرح هدفمندی یارانه ها نیز تصریح کردند: بنده این موضوع را درک می کنم که امروز دولت در این زمینه با شرایط دشواری مواجه است؛ چرا که تشخیص نیازمندان از کسانی که نیازی به دریافت یارانه ندارند، بسیار دشوار است.





** آیت الله جوادی آملی: دولت تدبیر و امید بیش از پیش به موفقیت های بزرگ نایل می شود

معاون اول رییس جمهوری بعد از دیدار با آیت الله نوری همدانی، با حضور در بنیاد علوم وحیانی اسراء خدمت حضرت آیت الله جوادی آملی رسید.

ایشان در این دیدار با ابلاغ سلام به آقای روحانی اظهار امیدواری کردند دولت تدبیر و امید در کارها و اقدامات خود بیش از پیش به دستاوردها و موفقیت های بزرگ نائل شود.

حضرت آیت الله جوادی آملی با تاکید بر اینکه همه مشکلات کشور تنها به دلیل تحریمها نیست، اضافه کردند: برخی مشکلات و محدودیت ها ناشی از سوء مدیریتها در گذشته است.

حضرت آیت الله جوادی آملی همچنین سخن برخی مقامات خارجی را که می گویند گزینه نظامی روی میز است، بیهوده دانستند.



**آیت الله موسوی اردبیلی: با ادامه روند کنونی اوضاع کشور رو به بهبودی حرکت می کند

معاون اول بعد از دیدارهای قبل از ظهر خود در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قم شرکت کرد و سپس برای دیدار و گفت و گو با حضرت آیت الله عبدالکریم موسوی اردبیلی در حسینیه آیت الله موسوی اردبیلی حضور یافت.

ایشان نیز در این دیدار با تحسین تلاشها و اقدامات دولت تدبیر و امید در راستای حل مشکلات کشور، اظهار امیدواری کردند تا با ادامه این روند اوضاع کشور و زندگی مردم رو به بهبودی حرکت کند.

ایشان در این جلسه ضمن ابراز خوشحالی از نشاط سیاسی کشور درانتخابات اخیر، برای همه خدمتگزاران در دولت به منظور ارائه خدمات شایسته به مردم دعا کردند.

معاون اول رییس جمهوری در ادامه سفر یک روزه خود خدمت حضرت آیت الله جعفر سبحانی رسید و پس از اقامه نماز مغرب و عشا به امامت آیت الله سبحانی، در آخرین برنامه سفر یک روزه خود با حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی در ایران دیدار و گفت و گو کرد.

گزارش از سید اسماعیل داودی

سیام(5)**9189**
کد N92076

وبگردی