آفتاب

درخواست رژیم صهیونیستی برای عضویت در اتحادیه آفریقا

درخواست رژیم صهیونیستی برای عضویت در اتحادیه آفریقا

یک منبع دیپلماتیک در اتحادیه آفریقا اعلام کرد که رژیم صهیونیستی درخواست عضویت به عنوان ناظر را در این اتحادیه ارائه کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، این منبع دیپلماتیک که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد اسرائیل روز پنجشنبه با ارائه درخواستی به اتحادیه آفریقا، خواهان عضویت به عنوان ناظر در این اتحادیه شد.

وی افزود: این اقدام تل‌آویو در حقیقت الگوگیری از اقدام فلسطین در ارائه درخواست عضویت به اتحادیه آفریقا و اقدام برخی کشورهای دیگر از جمله کشورهای حوزه خلیج‌فارس، برزیل، ترکیه، ایران، چین، ژاپن و برخی سازمان‌های بین‌المللی از جمله اتحادیه اروپا بود.

منبع مذکور در ادامه افزود: اسرائیل درخواست خود را تنها به ارسال یک برگه به دفتر مشاور قانونی اتحادیه آفریقا محدود کرده است.

به گفته این منبع، درخواست رژیم صهیونیستی برای عضویت در اتحادیه آفریقا از سوی برخی کشورهای این اتحادیه که تمایل پنهانی به عضویت اسرائیل دارند، مورد حمایت قرار گرفته اما برخی دیگر از کشورهای عضو این اتحادیه به طور کلی درخواست تل‌آویو را رد کرده‌اند.

هنوز هیچ یک از مقامات تل‌آویو یا اتحادیه آفریقا این خبر را تائید یا تکذیب نکرده‌اند.

این در حالی است که ناظران و تحلیلگران سیاسی در آدیس آبابا اعلام کردند که اسرائیل به رغم آنکه می‌داند با مخالفت اتحادیه آفریقا بر اساس اصول این اتحادیه مبنی بر مخالفت با عضویت دولتی که اراضی کشور دیگر را اشغال کرده باشد، روبرو خواهد شد؛ این درخواست را ارائه کرده است.

انتهای پیام

کد N92054

وبگردی