آفتاب

ایران و سوئد خواستار یک راه حل سیاسی برای حل بحران سوریه شدند

ایران و سوئد خواستار یک راه حل سیاسی برای حل بحران سوریه شدند

سفیران ایران و سوئد در لبنان خواستار یک راه حل سیاسی برای بحران سوریه شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) غضنفر رکن آبادی سفیر ایران در لبنان و نیکلاس کبون ، همتای سوئدی‌اش روز پنج شنبه در سفارت ایران در بیروت با یکیگر دیدار و بر لزوم یافتن یک راه حل سیاسی برای حل بحران سوریه تاکید کردند.

سفیر سوئد پس از تبادل دیدگاه در زمینه‌ تحولات سوریه با همتای ایرانی‌اش تاکید کرد که جامعه‌ بین‌المللی مسئول یافتن راه حلی برای جلوگیری از درگیری‌های بیشتر در سوریه است.

به گزارش شبکه‌ی خبری پرس‌تی‌وی ، کبون علاوه بر آن از جامعه‌ی بین‌المللی خواست که به ارسال کمک‌های انسان دوستانه برای بناهندگان سوری و همینطور غیر نظامیانی که هنوز داخل سوریه هستند ادامه دهند.

سفیر سوئد در لبنان علاوه بر آن به مذاکرات ژنو 2 درباره‌ی بحران سوریه پرداخت و گفت که حضور ایران در این مذاکرات حقیقتا لازم بود.

سفیر ایران در لبنان نیز گفت که جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید کرده بود که بحران سریه می‌تواند از طریق روش‌های سیاسی و توسط ملت سوریه حل شود.

رکن آبادی گفت که اولین گام برای حل این بحران پایان دادن به حمایت‌های کشورهای خارجی و مسلح کردن شبه نظامیان تکفیری در این کشور است.

سوریه از ماه مارس سال 2011 درگیر مناقشات داخلی بوده است و به گزارش سازمان ملل بیش از 100 هزار نفر در این درگیری‌های داخلی کشته شده‌اند.

انتهای پیام

کد N92047

وبگردی