آفتاب
آصفری در گفت‌وگو با ایسنا،

رژیم صهیونیستی به دنبال نابودی سوریه جهت انجام عملیات‌های دیگری در منطقه است

رژیم صهیونیستی به دنبال نابودی سوریه جهت انجام عملیات‌های دیگری در منطقه است

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که بحران‌سازی در سوریه به دلیل ضرب و شتمی است که رژیم صهیونیستی از مقاومت خورده است و می‌خواهد تمام موانع را جهت عملیات‌های دیگرش علیه کشورهای منطقه بردارد.

محمد حسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه جمهوری اسلامی از هر اقدامی برای خاتمه بحران سوریه استقبال و حمایت می‌کند،‌ گفت: هر اقدامی که بتواند جلوی بحران‌آفرینی و تشدید بحران در منطقه به خصوص سوریه خاتمه دهد مورد استقبال و حمایت ما است.

وی به مذاکرات ژنو 2 در مورد سوریه اشاره و اظهار کرد: دعوت شدگان برای اجلاس ژنو 2 متشکل از کشورهایی هستند که بیشتر وجه سیاسی‌کاری از آن متبادر می‌شود تا اینکه بخواهند به حل موضوع سوریه کمک کنند.

آصفری توضیح داد: کشورهایی که در اجلاس ژنو 2 دعوت شدند کشورهایی هستند که ارتباطی با سوریه ندارند. مثلا کشورهای دعوت شده از قاره آمریکا و آفریقا از لحاظ مرزی هیچ ارتباطی با سوریه ندارند پس این دعوت معنا و مفهومی ندارد مگر اینکه بخواهند آمار مدعوین ر ا بالا ببرند.

به گفته وی کشورهای دعوت شده جهت شرکت در ژنو 2 یک گروه کشورهای عربی و اروپایی و آمریکا‌یی‌ هستند که هیچ ارتباطی با سوریه ندارند و حتی بعضا آنها در بحران سوریه نقش‌آفرین بوده و این بحران را شروع کردند.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: چه طور کشورهایی که بحران در سوریه از طریق ارسال نیرو و تجهیزات به سوریه ارسال کردند می‌خواهند مساله سوریه را حل کنند، ‌آنها رویکردی برای گفت‌وگو و مذاکره ندارند بلکه رویکردشان حلمه به سوریه است تا با حمله و ایجاد درگیری و عملیات تروریستی به پیروزی برسند.

آصفری افزود: آنها بعد از مواجه با مقاومت جانانه دولت و ارتش مردمی سوریه موضوع مذاکرات ژنو 2 را مطرح کردند اجلاسی که دستاوردی برای حل مساله سوریه ندارد چون موضوع سوریه باید تنها توسط مردم این کشور و با برگزاری انتخابات در زمان قانونی به نتیجه برسد مگرنه برگزاری نشست‌های این چنینی غیر از ژست و کار تبلیغاتی خروجی دیگری برای مردم سوریه ندارد.

وی به پیروزی مقاومت در جنگ 22 و 33 روزه در مقابل رژیم صهیونیستی اشاره و اظهار کرد: بعد از پیروزی مقاومت دربرابر رژیم صهیونیستی آنها به دنبال انجام اقداماتی برای ایجاد اختلاف و درگیری بین مردم و کشورهای منطقه افتادند چون آن هم بدان دلیل که سوریه نقش حمایتی را از مقاومت ایفا می‌کرد.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: رژیم صهیونیستی بعد از ضربه‌ای که از حزب‌الله لبنان خورد به دنبال تسویه است چون می‌دانست سرپل تجهیز و ارسال کمک به مقاومت حزب‌الله سوریه بوده لذا به دنبال این است که بتواند سرپل تجهیزاتی و حمایت برای حزب‌الله را بردارد تا برای عملیات آینده خود مانعی در منطقه برای ارسال و کمک تجهیزاتی به اسم سوریه وجود نداشته باشد.

به گفته آصفری تمام سیاستی که مبتنی بر آن جنگ در سوریه آغاز شد به دلیل ضرب و شتمی است که رژیم صهیونیستی از جنگ 22 و 33 در برابر مقاومت خوردند آنها می‌خواهند موانع موجود برای انجام عملیات بر علیه لبنان و دیگر کشورهای همسایه را بردارند به خاطر همین به انجام عملیات در سوریه دست زده‌اند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه گروه‌های تکفیری،‌ افراطی و سلفی در آینده به جان حکومت‌های حامی‌شان جهت انجام عملیات تروریستی در سوریه می‌افتند، گفت: حتی در صورت آرام شدن سوریه فردا گروه‌های تکفیری، افراطی و سلفی که به جان مردم افتاده‌اند به کشورهای حامی‌شان هجوم خواهند برد.

آصفری افزود: این گروه‌ها دارای مذهبی نیستند به همین خاطر آتش اقداماتشان دامن کشورهای عرب منطقه به ویژه کشورهایی که اقدام به ارسال سلاح و اعزام نیرو را کرده‌اند، خواهد گرفت.

انتهای پیام

کد N91836

وبگردی