آفتاب

عدم توانایی نگهداری اشیا در دست از علائم ابتلا به "سندروم کارپال تانل"

عدم توانایی نگهداری اشیا در دست از علائم ابتلا به "سندروم کارپال تانل"

یک فوق تخصص جراحی ستون فقرات با بیان اینکه بی‌حسی و سوزش از علائم ابتلا به سندروم کارپال تانل است، گفت: در بسیاری از بیماران که از درد گردن رنج می‌برند، اعصاب مچ دست درگیر است که چه بسا تشخیص داده نشده است.

دکتر قاسم اسحاقی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به اینکه سندروم کارپال تانل مشکلی شایع در زنان است، گفت: این عارضه به ویژه در زنان خانه‌دار و افرادی که به علل شغلی مچ دست در وضعیت نامناسبی قرار دارند، بروز می‌کند.

وی گفت: در این مشکل یکی از اعصابی که به کف دست می آیند در مچ دست گیر افتاده و درد و بی حسی ایجاد می‌شود.

اسحاقی با بیان اینکه علامت اصلی این بیماری درد انگشتان است، گفت: در این عارضه تمامی انگشتان به جز انگشت کوچک درگیر می‌شود که هنگام شب درد به ناحیه ساعد انتشار می یابد.

این فوق تخصص جراحی ستون فقرات با تاکید بر اینکه بی‌حسی و سوزش از علائم اصلی این بیماری است، یادآور شد: نگرانی اغلب بیماران در ابتدای شروع بیماری که از مشکل خود مطلع نیستند این است که توان نگهداری اشیا را ندارند و به کرات ظرف از دستشان می‌افتد.

وی خاطرنشان کرد: در صورت عدم درمان‌های حمایتی در این بیماری، تغییر شکل ناخن‌ها نیز بروز می‌کند و متعاقب آن خشکی دست و حساسیت به سرما نیز ایجاد می‌شود.

اسحاقی تحریک پذیری ناحیه کف دست را از دیگر علائم سندروم کارپال تانل عنوان کرد و افزود: بیماران به محض تحریک کف دست احساس سوزش می‌کنند که اصطلاحا علامت سیم خاردار نامیده می‌شود.

وی یادآور شد: در افرادی که بتوانند انگشتان را به صورت موازی در حالی که انگشت شست به صورت عمود بر آن قرار گرفته، حداقل به مدت یک دقیقه، نگه دارند این مشکل وجود ندارد و علل بی حسی را باید در مشکلاتی دیگر جست و جو کرد.

این فوق تخصص جراحی ستون فقرات گفت: در صورت تشخیص به موقع بیماری و رعایت نکات لازم بهبودی حاصل می شود ولی در صورت عدم درمان در مراحل اولیه جراحی توصیه می‌شود.

اسحاقی در پایان تصریح کرد: سندروم کارپال تانل از علل شایع درد گردن در بسیاری از افرادی است که مدتی طولانی از درد گردنی که علت آن ناشناخته مانده رنج می برند.

انتهای پیام

کد N91791

وبگردی