آفتاب

عدم توانایی برخی وزرای دولت افغانستان در مدیریت کمکهای مالی آمریکا

عدم توانایی برخی وزرای دولت افغانستان در مدیریت کمکهای مالی آمریکا

براساس یک گزارش رسمی آمریکا که به تازگی منتشر شده است،‌ دولت آمریکا میلیون‌ها دلار را به افغانستان در حالی ارائه می‌دهد که وزرایی که این مبالغ را در دولت کابل دریافت می‌کنند، توانایی مدیریت چنین حجم پولی را ندارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک دیده‌بان ویژه آمریکایی با انتشار گزارشی اعلام کرد: به رغم اقدام‌های آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا برای کمک به دولت افغانستان، در این زمینه مشکلات بسیاری همچنان به قوت خود باقی است.

دولت آمریکا متعهد شده 1.6 میلیارد دلار را به صورت مستقیم در سال جاری به دولت افغانستان کمک کند که این رقم، صرف 18 برنامه خواهد شد که در اختیار 10 وزیر دولت کابل است.

با این حال در گزارش "بازرسی ویژه بازسازی افغانستان"، کمک‌های آمریکا به افغانستان در حالی صورت می‌گیرد که وزرای دریافت‌کننده این کمک‌ها قادر نیستند این حکم از پول را مدیریت کنند.

در این گزارش آمده است: بررسی‌های بخش کمک کننده در مورد هفت وزیر افغان نشان داده است که تمامی این وزرا توانایی مدیریت منابع مالی آمریکایی را ندارند.

در این گزارش همچنین به میزان بالای فساد میان اعضای دولت افغانستان به عنوان عاملی که تاثیر منفی در کمک‌های واشنگتن به کابل می‌گذارد، اشاره شده است.

انتهای پیام

کد N91768

وبگردی