آفتاب

پیش بینی صندوق بین المللی پول از وضعیت اقتصاد آمریکای لاتین در سال 2014

پیش بینی صندوق بین المللی پول از وضعیت اقتصاد آمریکای لاتین در سال 2014

مادرید- ایرنا- صندوق بین المللی پول اعلام کرد: با وجود آنکه انتظار دارد رشد اقتصادی آمریکای لاتین از 2.6 درصد در سال گذشته میلادی به سه درصد در سال 2014 افزایش یابد، پیش بینی می شود این قاره در ماه های آینده با افزایش نوسانات و تنش مواجه شود.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه ال پاییس، ˈآلخاندرو ورنرˈ رییس صندوق بین المللی برای نیم کره غربی در نشستی خبری با یادآوری نوسانات مالی اخیر در بازارهای نوظهور، افزود: رشد اقتصادی کشورهای آمریکای لاتین تسریع می شود اما منتظر نوسانات بیشتری در این کشورها هستیم.

ورنر یکی از دلایل این تنش ها در آمریکای لاتین را به اعمال اقدامات محرک اقتصادی از سوی بانک مرکزی آمریکا و توازن منابع رشد چین اعلام کرد و گفت: رشد اقتصادی مکزیک بیشتر از میزان رشد در کشورهای آمریکای لاتین خواهد بود.

به گفته وی، انتظار می رود نرخ رشد اقتصادی مکزیک در سال جاری میلادی به لطف افزایش صادرات تولیدی، به سه درصد برسد.

صندوق بین المللی پول درباره اقتصاد آمریکای جنوبی است چشم انداز نابرابری را پیش بینی می کند. این سازمان با قرار دادن کشورهای بزرگ صادرکننده مواد اولیه متشکل از برزیل، شیلی، کلمبیا، پرو و اروگوئه در یک دسته، اعلام کرد که رشد متوسط اقتصادی این کشورها در زیر چهار درصد باقی می ماند.

بزریل در این گروه در رده آخر رشد اقتصادی قرار دارد زیرا پیش بینی می شود رشد این کشور در سال 2014 میلادی به 2.3 درصد برسد که رقمی مشابه با سال گذشته میلادی است.

براساس اعلام ورنر، آرژانتین و ونزوئلا به دلیل ˈفشارهای تورمی، توازن پرداخت ها و بازارهای ارزیˈ با شرایط نامطلوب تر اقتصادی مواجه خواهند شد.

اروپام **1234** 2023
کد N91684

وبگردی