آفتاب
نعمت زاده تاکید کرد

با رفیق بازی نمی‌شود مدیر انتخاب کرد/ مقررات باید تسهیل شود

با رفیق بازی نمی‌شود مدیر انتخاب کرد/ مقررات باید تسهیل شود

تصمیم‌گیری‌ مدیران حتی اگر اشتباه هم باشد باید اجرایی شود، زیرا تصمیمات را در شورای معاونین می‌توان اصلاح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدرضا نعمت‌زاده – وزیر صنعت، معدن و تجارت – امروز در اولین همایش جهت‌گیری‌های اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به حق امضای مدیران گفت: حق امضاء می‌تواند در راستای اهداف شرکت و حتی رونق اقتصاد کشور استفاده شود.

نعمت‌زاده با تاکید بر این‌که وظایف مدیران هدایت، راهبری و تصمیم‌گیری‌های صحیح و به‌جا است، خاطر نشان کرد: مدیران وظیفه دارند به نحوی عمل کنند که شرکت‌هایشان به لحاظ فنی و انسانی عملکرد مطلوبی داشته باشند.

به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت مدیران باید خود را مدام ارزیابی کنند، اظهار کرد: در پتروشیمی جم تصمیمات و قرار‌داد‌های متعددی بسته شد. در آنجا پنج هزار نیروی انسانی شاغل بودند. تصمیمات مدیر پتروشیمی جم در آن زمان اگر کارآمد نبود قطعا با مشکلات زیادی مواجه می‌شدیم.

وی در ادامه از مسوولیت‌پذیر‌نبودن برخی مدیران در کشور‌ انتقاد کرده و گفت: اولویت‌بندی موضوعی است که در تصمیم‌گیری‌های برخی مدیران دیده نمی‌شود. برخی از مدیران انگار هیچ مسوولیتی ندارند و هیچ تصمیمی نمی‌گیرند.

نعمت‌زاده با تاکید بر این‌که وظیفه‌ی مدیران این است که درست تصمیم بگیرند در غیر این صورت کم‌کاری کرده‌اند، بیان کرد: علی‌رغم این‌که می‌گویند صنعت نساجی در ایران در وضعیت مطلوبی نیست، واحد نساجی را می‌شناسم که چهار شیفت کارگران در آن و در شرایط تحریم نیمی از محصول خود را صادر می‌کنند.

به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت تصمیم‌گیری مدیران مثل ساعت سفر است که حتی یک دقیقه تاخیر نیز باعث جاماندن از قطار می‌شود.

وی با بیان این‌که بنگاه‌های اقتصادی باید در کنار یکدیگر قرار گرفته و مکمل هم باشند، گفت: دیروز در دیداری با وظیفه اقتصاد ترکیه اعلام شد که سالانه 27 میلیارد دلار صادرات صنعت نساجی ترکیه است که این رقم معادل صادراتی صنعتی ما است.

نعمت‌زاده در ادامه با اشاره به وضعیت فعلی شرکت ملی مس تصریح کرد: مدیران مسوولیت‌پذیر نیستند و مدام کارها را به یکدیگر پاس می‌دهند.اگر هدف ما دستیابی به صنعتی قوی است باید همه با یکدیگر به صورت هماهنگ عمل کنیم.

مدیران نالایق به صادرات پتروشیمی لطمه زدند

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این‌که با رفیق بازی نمی‌شود مدیر انتخاب کرد، تصریح کرد: با اقتصاد باید با زبان اقتصادی برخورد کرد. در همین پتروشیمی ما چه مدیرانی که این کاره نبودند و باعث شدند تولید پتروشیمی و صادرات آن تا این میزان کم شود.

تحریم به پتروشیمی لطمه نزد

نعمت‌زاده با اعلام مطلب فوق گفت: من می‌دانم مشکل از تحریم‌ها نبوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به لغو مصوبه‌ی تعهد‌نامه ارزی گفت: وزیر امور اقتصادی و دارایی طی نامه‌ای رسمی اقدام به لغو این مصوبه کرد، زیرا از نظر ما صادرات به تعهد‌نامه ارزی نیازی ندارد. حتی پیش از آن برای عده‌ای براساس اظهارنامه‌ها مالیات تعیین کرده بودند که همه آنها لغو شد.

وی با اشاره به این‌که فضای فعلی در صادرات در حال بهبود است، گفت: دو رکن اصلی فعالیت دولت یعنی بهبود روابط بین‌الملل و بهبود وضع تولید کشور در حال اصلاح است. بخش بین‌الملل گرچه به زمان نیاز دارد در حال پیش‌رفتن است. بحث داخلی نیز بخشی از آن مربوط به دولت بوده که با تعهداتی که داریم به دنبال تسهیل در مقررات هستیم.

نعمت‌زاده با تاکید بر این‌که تصمیمات ضد تولید را باید برداشته و شفاف‌سازی کنیم، بیان کرد: زمینه‌های رانت را باید با تک‌نرخی کردن نرخ ارز از بین برده تا تکلیف مردم مشخص شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: ما نوکر صنعت، معدن و تجارت هستیم نه نوکر سندها، سند ممکن است هر روز به نام یکی باشد. برای ما مهم این است که صنعت کشور چه‌طور ارزیابی شود.

وی با اشاره به این‌که برخی از تصمیمات ستاد تدابیر ویژه در دولت گذشته برخلاف صادرات بوده است، گفت: ما نامه زدیم واردات خودروها با ارز مبادله‌ای باشد، زیرا خودروهای داخلی براساس ارز آزاد تولید می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان با اشاره به شفاف‌شدن ثبت سفارش‌ها گفت: در حال حاضر هر واحدی می‌داند که رقیب‌اش چه مقدار کالا و چه قیمتی وارد کرده است و می‌تواند از ثبت سفارش رقبای خود مطلع شود. متاسفانه در هشت سال قبل همه خوب از امکانات استفاده کردند.

انتهای پیام

کد N91651

وبگردی