آفتاب

یانوکوویچ: حکومت اوکراین به تعهدات خود برای برقراری آرامش در کشور عمل کرده است

یانوکوویچ: حکومت اوکراین به تعهدات خود برای برقراری آرامش در کشور عمل کرده است

مسکو - ایرنا - ویکتور یانوکوویچ رییس جمهوری اوکراین اعلام کرد که حکومت این کشور به تعهدات خود برای برقراری آرامش در کشور به طور کامل عمل کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری اوکراین، یانوکوویچ روز پنجشنبه در پیامی تلویزیونی به مردم اوکراین گفت: در روند مذاکرات برای پایان دادن به رویارویی ها در کشور با نمایندگان مخالفان دولت به توافق های معینی دست یافته ایم.

وی ادامه داد: به تمام تعهداتی که بر عهده گرفته بودیم عمل کردیم که از آن جمله تصویب قانون عفو عمومی در پارلمان است که آزادی شرکت کنندگان در اعتراضان و افراد دستگیر شده در جریان زد و خوردها را تضمین می کند.

رییس جمهوری اوکراین گفت: حکومت اوکراین تمام تلاش های ممکن را برای برقراری آرامش و بازگشت زندگی عادی به کشور انجام می دهد.

وی افزود: به نوبه خود با درک و علاقه فراوان به خواسته های مردم توجه خواهم کرد و اشتباهات دولت را که هر دولت دیگری می تواند مرتکب شود، مورد توجه قرار می دهم.

یانوکوویچ گفت: فقط افرادی که هیچ کاری نمی کنند مرتکب اشتباه نمی شوند.

وی اضافه کرد: اطمینان دارم به همراه یکدیگر می توانیم اوضاع کشور را بهبود بخشیم و آرامش را به آن برگردانیم.

اوکراین از روز 21 ماه نوامبر سال گذشته که یانوکوویچ از امضای قرارداد همکاری تجاری با اتحادیه اروپا خودداری کرد صحنه اعتراضات خیابانی بوده است که در بسیاری موارد به زدوخوردهای معترضان و نیروهای امنیتی انجامیده است.

در این زدوخوردها دست کم پنج نفر کشته و صدها نفر دیگر از نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان مجروح شده اند.

اروپام/2242**518** 1597
کد N91575

وبگردی