آفتاب

کاترین اشتون نسبت به خشونت ها در تایلند ابراز نگرانی کرد

کاترین اشتون نسبت به خشونت ها در تایلند ابراز نگرانی کرد

تهران - ایرنا - مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پنجشنبه از افزایش خشونت ها در تایلند ابراز نگرانی کرد و از تمامی طرفین درگیر در این کشور خواست تا با قرارگرفتن در روند سیاسی و مذاکره به حل اختلافاتشان بپردازند.

به گزارش خبرگزاری رسمی کویت، این درحالی است که کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین از طرفین درگیر در تایلند خواست تا به روند دمکراتیک در این کشور و همچنین حاکمیت قانون احترام بگذارند.

ˈمایکل مانˈ سخنگوی اشتون خاطرنشان کرد: درحالی که ما می خواهیم به این مساله اشاره کنیم که تحولات داخلی تایلند به خود مردم این کشور مربوط است و مردم تایلند باید این چالش را حل و فصل کنند مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نگران اقداماتی است که موجب تضعیف روند دمکراتیک در تایلند شود. مردم تایلند باید عقاید خود را آزادانه طی اعتراض های مسالمت آمیز بدون خشونت ابراز کنند.

در ادامه این بیانیه به نقل از اشتون آمده است: در این شرایط دشوار در تایلند، این مساله مهم و ضروری است که اقداماتی انجام شود تا از وخامت اوضاع جلوگیری به عمل آید. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از تمامی گروه ها در تایلند می خواهد که خویشتندار باشند و از خشونت دوری کنند.

مترجمام**9234**1392
کد N91509

وبگردی