آفتاب
بذرپاش در تذکر آیین نامه ای مطرح کرد؛

شائبه مدت زمان رای‌گیری در مورد طرح ها

شائبه مدت زمان رای‌گیری در مورد طرح ها

بیان نکات و تذکرات غیرضرور در مجلس تضییع حقوق بیت المال است/وضوع دیگر درباره نظرات متفاوت سخنگو و رئیس کمیسیون است که در این بخش تفاوتی در اظهارات مشاهده می شود که طی دو روز اخیر نیز مشاهده شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه برای برگزاری صحن علنی از بیت المال هزینه می شود، گفت: بیان نکات و تذکرات غیرضرور در مجلس تضییع حقوق بیت المال است.

به گزارش ایلنا، مهرداد بذرپاش در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر بند 7 ماده 24 آیین نامه داخلی مجلس گفت: براساس بند یادشده مسئولیت و نظارت بر رعایت اوقات قانونی مجلس برعهده رئیس جلسه است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر افزود: در حال حاضر شائبه ای به وجود آمده است که بر اساس آن طرح هایی که رئیس جلسه مایل به اخذ رأی آن باشد، مدت زمان آن برای رأی گیری طولانی تر می شود و طرح هایی که رئیس جلسه تمایلی به اخذ رأی آن نداشته باشد، مدت زمان آن هر چه زودتر به اتمام می رسد.

وی ادامه داد: این شائبه در بین نمایندگان وجود دارد که باید با در نظر گرفتن یک استاندارد لازم رعایت شود.

بذرپاش در بخش دیگری از اظهاراتش افزود: موضوع دیگر درباره نظرات متفاوت سخنگو و رئیس کمیسیون است که در این بخش تفاوتی در اظهارات مشاهده می شود که طی دو روز اخیر نیز مشاهده شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: با توجه به اینکه بعضاً نمایندگان تنها به اظهارات پایانی یک پیشنهاد که از سوی سخنگوی کمیسیون و نماینده دولت مطرح می شود، توجه می کنند. نماینده کمیسیون باید نظر کمیسیون را اعلام کند.

بذرپاش همچنین در بخش دیگری از سخنانش به تذکرات نمایندگان اشاره کرد و افزود: زمانی که برای بررسی در صحن علنی صرف می شود، برای بیت المال است که در این زمان نکات و تذکراتی مطرح می شود که در شأن مجلس نیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: همچنین برخی نمایندگان در زمان پیشنهادات خود توضیح لازم را برای پیشنهاد خود ندارند که به این موضوع نیز باید توجه شود.

کد N91343

وبگردی