آفتاب

قائد رحمت در تذکری خواستار توجه به مناطق محروم شد

قائد رحمت در تذکری خواستار توجه به مناطق محروم شد

نماینده مردم درود و ازنا در تذکری با انتقاد از تصویب نشدن پیشنهاد مربوط به اختصاص بخشی از درآمد صندوق توسعه ملی به طرح‌های عمرانی مناطق محروم گفت که اگر این اتفاق رخ می‌داد حدود 8 هزار میلیارد تومان به مناطق محروم اعتبار اختصاص می‌یافت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عباس قائد رحمت روز پنج شنبه و در تذکری شفاهی و در جریان بررسی جزییات لایحه بودجه 93 گفت: در زمان بررسی پیشنهاد مربوط به اختصاص بخشی از درآمد صندوق توسعه ملی به طرح‌های عمرانی مناطق محروم به جای آن که طبق آیین‌نامه سخنگوی کمیسیون تلفیق در این رابطه صحبت کند رییس کمیسیون صحبت کرد که این باعث شد شرایط تصمیم‌گیری نمایندگان در مورد این پیشنهاد تغییر کرده و به آن رای ندهند.

وی افزود: این پیشنهاد به این معنی بود که 6 درصد پول نفت به ریال تبدیل و به مناطق محروم داده می‌شد؛ مناطقی که حتی آب برای خوردن هم ندارند.

نماینده درود و ازنا گفت: این 6 درصد منابع صندوق توسعه ملی یعنی مبلغی بالغ بر 8 هزار میلیارد تومان که اگر تصویب می‌شد این پول به مناطق محروم تخصیص داده می‌شد پس باید حق مردم محروم را گرفت.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد، رییس جلسه در پاسخ به این تذکر گفت: رییس کمیسیون می‌تواند برای توضیح مطلبی به جای سخنگوی از مصوبه کمیسیون تلفیق دفاع کند.

ابوترابی‌فرد افزود: پیشنهاد امروز نیاز به دو سوم رای نمایندگان داشت چون خلاف قانون برنامه بود یعنی باید 134 رای موافق را کسب می‌کرد در حالی که حدود 70 رای موافق داشت.

انتهای پیام

کد N91104

وبگردی