آفتاب
/دوازدهمین کنگره حزب مردم‌سالاری/

عارف: در انتخابات مجلس باید به دنبال اجماع اصلاح‌طلبان باشیم

عارف: در انتخابات مجلس باید به دنبال اجماع اصلاح‌طلبان باشیم

محمدرضا عارف گفت: بعد از قوه مجریه و مقننه که سهم زیادی از اصول قانون اساسی متوجه آنان است، فصل سوم قانون اساسی و بندهای متعددی از آن متعلق به ملت و حقوق شهروندی است و باید پاسداری شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، معاون اول دولت سیدمحمد خاتمی که در دوازدهمین کنگره حزب مردم‌سالاری سخن می‌گفت،‌ خاطرنشان کرد: طرح مسأله حقوق شهروندی از سوی دولت تدبیر و امید، کار ارزشمندی بود که مدت‌ها جزو دغدغه‌های اصلی مردم بود اما به نظر می‌رسد در یک نگاه کلی حقوق مدنی، ‌حقوق سیاسی،‌ حقوق شهروندی و حقوق زنان در منشور حقوق شهروندی هنوز نیاز به مطالعات بیشتری دارد.

این فعال سیاسی ادامه داد: نظارت همگانی شهروندان و نهادهای مدنی و اجتماعی در تدوین حقوق شهروندی بسیار مهم است و باید دولت این نظارت را لحاظ کند.

عارف تصریح کرد: گفته مهمی که در کنار پرداختن به حقوق شهروندی باید پیش روی دولت باشد، گسترش و توسعه تشکل‌های مردم‌نهاد است؛ چراکه این تشکل‌ها برای حفظ سرمایه اجتماعی بسیار حیاتی هستند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به انتخابات مجلس دهم تاکید کرد: آنچه رویکرد ما در انتخابات است، مشارکت حداکثری مردم در ساختار حکومت و مدیریت کشور است و برای اینکه این رویکرد را دنبال کنیم، باید احزاب تقویت شوند و در چارچوب نظام هدایت شده و از آنها استفاده کرد. در مجلس آینده باید با پرهیز از تفکر فردمحوری و تنگ‌نظرانه در بین اصلاح‌طلبان به دنبال اجماع باشیم.

رئیس بنیاد امید ایرانیان در پایان خاطرنشان کرد: باید مجلسی معتدل، پرسشگر و کارشناس تشکیل شود و توجه داشت که در عین حال باید همراه و هنگام دولت بود و از دولت حمایت کرد و برخی تندروی‌ها در سوالات که امروز شاهد آن هستیم، قابل قبول نیست اما اصل اجتناب‌ناپذیر همه انتخابات‌ها این است که آنچه که مردم تصمیم بگیرند، بهترین است.

انتهای پیام

کد N91102

وبگردی