آفتاب

بجنوردی: وجود احزاب در جامعه یک امر ضروری است

بجنوردی: وجود احزاب در جامعه یک امر ضروری است

تهران - ایرنا - عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: درنظام هایی که براساس رای مردم پدید آمده و دموکراسی در آن ها حاکم است، وجود احزاب یک امر ضروری است.

به گزارش ایرنا،«آیت الله سیدمحمد موسوی بجنوردی» در دوازدهمین کنگره سراسری حزب مردم سالاری افزود: احزاب می توانند نگهبان نظام دموکراتیک باشند.

وی ادامه داد: یعنی حزب در راستای مصالح کشور،ملت از استقلال و تمامیت ارضی کشور از مسئله عدالت اجتماعی ،حفظ حقوق بشر و همچنین حقوق شهروندی نگهبانی می کند، چرا که این از وظایف مهم احزاب است.

به گفته موسوی بجنوردی ،احزاب می توانند بهترین وظیفه را در نظام انجام دهند.

عضو مجمع روحانیون مبارز یکی از مسائل بسیار مهم حقوق شهروندی را بحث آزادی و زندان عنوان کرد وافزود : بنده با زندان انفرادی مخالفم چرا که معتقدم این زندان برخلاف حقوق شهروندی و حقوق بشر است.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در دولت جدید همه طالب دموکراسی، حقوق بشر و حقوق شهروندی هستند افزود: ما همه در حد وسع به آقای روحانی کمک خواهیم کرد.

وی درادامه ایران را ازحیث فرهنگ وادب از همه ملت ها جلوتر دانست و گفت: اسلام بزرگترین هدیه برای ایران بود و در مقابل نیز بزرگترین خدمت را ایران به اسلام انجام داد، چرا که بزرگترین فیلسوفان، مفسران و مورخان ایرانی هستند.

دوازدهمین کنگره حزب مردمسالاری صبح امروز (پنج شنبه) با حضور جمعی از فعالان سیاسی،دبیران کل احزاب ،نمایندگان ادوار مجلس، استادان حوزه و دانشگاه، مدیر مسوول رسانه ها و مسوولان اجرایی و منتخابان احزاب در مجتمع فرهنگی آدینه برگزار شد.

سیام(3)1058**9173**1590
کد N90919

وبگردی