آفتاب

نقض حریم هوایی لبنان و سوریه توسط جنگنده های رژیم صهیونیستی

نقض حریم هوایی لبنان و سوریه توسط جنگنده های رژیم صهیونیستی

تهران – ایرنا – خبرگزاری رسمی اردن (پترا) روز پنج شنبه در گزارشی از بیروت از نقض حریم هوایی این کشور و سوریه توسط جنگنده های رژیم صهیونیستی خبر داد.

این گزارش به نقل از منابع امنیتی لبنانی آورده است که شش جنگنده این رژیم دیروز، چهارشنبه در چند مرحله در حریم هوایی لبنان و مرز سوریه به پرواز در آمدند.

به گفته این منبع که خواست نامش فاش نشود این جنگنده ها دیروز ساعت ها در ارتفاع پایین مناطق کوهستانی غرب لبنان و مناطق مرزی لبنان و سوریه در دره بقاع و شمال لبنان به پرواز درآمدند به گونه ای که پرواز آنها در یک مورد در ارتفاع پایین در روستاهای مرزی غرب لبنان تا شهر صور، موجب بروز وحشت در میان ساکنان این مناطق شد.

پایگاه خبری ˈجی بی سی نیوزˈ اردن نیز دوشنبه گذشته از حمله جنگنده های رژیم صهیونیستی به یک انبار سلاح در شهر ˈلاذقیهˈ سوریه خبر داده بودند.

پیش از این نیز رژیم صهیونیستی بارها به انبارهای سلاح سوریه حمله کرده و آنها را هدف قرار داده که یک نمونه آن تجاوز هواپیماهای اسراییلی به حریم هوایی سوریه و هدف قرار دادن یک مرکز تولید سلاح در نزدیکی دمشق بوده است.

رژیم صهیونیستی در ژانویه سال گذشته نیز (دی ماه 1391) با حمله به یک مرکز تحقیقات نظامی در شمال غرب دمشق، سبب کشته شدن دست کم دو شهروند سوری شد.

مترجمام**1378** 1515
کد N90844

وبگردی