آفتاب

دعوا در مجلس ایتالیا

دعوا در مجلس ایتالیا

رم - ایرنا - مجلس نمایندگان ایتالیا تبدیل به میدان نزاع و درگیری میان نمایندگان اپوزیسیون و دولت در حین رای گیری برای تصویب لایحه ˈمالیات بر املاک و سهم بانک مرکزیˈ شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، مجلس نمایندگان ایتالیا دیشب در پی رای گیری برای تصویب این لایحه شاهد هرج و مرج شد تا جاییکه نمایندگان حزب ˈپنج ستارهˈ (اپوزیسیون) با هجوم به کرسی های طرفداران دولت، آن را به اشغال خود درآورده که منجر به تنش و نزاع میان نمایندگان شد. برخی از نمایندگان این حزب نیز به نشان اعتراض دهان خود را بستند.

هرج و مرج زمانی آغاز شد که ˈلائورا بولدرینیˈ رییس مجلس نمایندگان ایتالیا در اقدامی بی سابقه و به دنبال مانع تراشی های مداوم حزب پنج ستاره در پارلمان علیه تصویب این لایحه، مجبور شد برای نخستین بار در تاریخ این کشور از تدبیری موسوم به ˈگیوتینˈ استفاده کند و بدون پیمودن مسیر عادی قانون سازی این لایحه، دستور رای گیری مستقیم از نمایندگان را برای تصویب نهایی آن صادر کرد که منجر به نزاع میان نمایندگان اپوزیسیون و دولت شد.

این لایحه در نهایت با 236 رای مثبت و 29 رای منفی تبدیل به قانون شد و خشم اپوزیسیون را بر انگیخت. گفتنی است که مجلس ایتالیا متشکل از 630 نماینده است.

در حین انجام این رای گیری نمایندگان حزب پنج ستاره به سر و صدا پرداخته و علیه رای گیری فریاد می زدند، اما رییس مجلس ایتالیا توجهی به آنها نکرد و به رای گیری ادامه داد. در این میان نمایندگان حزب ˈدمکرات هاˈ نیز علیه معترضان شعار داده و آنها را ˈفاشیستˈ خواندند.

لایحه موسوم به ˈImu Bankitaliaˈ مربوط به لغو قسط دوم مالیات بر مسکن و املاک در سال 2013 می شود که به عقیده حزب پنج ستاره یک هدیه چهار میلیارد یورویی به بانک ها است .

اروپام ** 2171**1651
کد N90791

وبگردی