آفتاب

پاکستان گزارش نشریه آمریکایی درباره ناامنی برنامه های هسته ای این کشور را بی اساس دانست

پاکستان گزارش نشریه آمریکایی درباره ناامنی برنامه های هسته ای این کشور را بی اساس دانست

اسلام آباد - ایرنا - سخنگوی وزارت خارجه پاکستان با بی اساس خواندن گزارش نشریه آمریکایی ˈنیویورک تایمزˈ در باره ناامن بودن برنامه های هسته ای این کشور تاکید کرد: پاکستان بهترین عملکرد در حفاظت و تامین امنیت برنامه و تاسیسات هسته ای خود را داشته است.

به گزارش ایرنا، خانم ˈتسنیم اسلمˈ در گفت وگو با رسانه های پاکستانی افزود: گزارش نشریه آمریکایی تاسف بار است و ادعای آن درباره عدم امنیت برنامه های هسته ای پاکستان را یک داستان (سناریوی) غیر واقعی می دانیم.

وی با اظهار نظر در خصوص گزارش روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز با عنوان ˈخروج از افغانستان به منزله خطر برای عملیات هواپیماهای بدون سرنشین سازمان جاسوسی سیا استˈ، تاکید کرد: اسلام آباد برای تامین امنیت تاسیسات هسته ای خود از بهترین شیوه ها و استانداردهای تعیین شده توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) استفاده کرده و به عنوان کشوری مسوول برای دارا بودن سلاح هسته ای و چهار دهه تجربه در انجام فعالیت های طولانی مدت در زمینه ایمنی و حفاظت از نیروگاه های هسته ای، همچنان متعهد به اتخاذ بهترین تدابیر امنیتی در این باره است.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان گفت: گزارش مغرضانه روزنامه نیویورک تایمز که ظاهرا در نشست برخی از مقامات آمریکایی ( بدون نام بردن از آنان ) طراحی و عنوان شده، هرگز برای اسلام آباد و واشنگتن که روزهای اخیر شاهد برگزاری گفت و گوهای راهبردی دوجانبه در سطح وزرای خارجه دو کشور بودند، جالب نیست.

وی خاطر نشان کرد: همچنین ادعاهای مطرح شده در این گزارش نیز با اعتماد و اطمینان اعلام شده از سوی رهبران و مقامات ارشد آمریکا نسبت به حفاظت و امنیت برنامه ها هسته ای پاکستان، مغایر است.

تسنیم اسلم تاکید کرد: پاکستان اراده و ظرفیت لازم برای خنثی کردن هرگونه تهدید علیه دارایی های هسته ای خود را دارد و این کشور به دستیابی به قابلیت بازدارندگی خود به میزان حداقلی برای مقابله بر هرگونه تهاجم و تجاوز دشمن ادامه می دهد.

آساق ** 1095**1651
کد N90565

وبگردی