آفتاب
مصری جزییات جلسه مشترک مجلس و دولت را تشریح کرد؛

تاکید رییس جمهور برای آمادگی دولت برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها

تاکید رییس جمهور برای آمادگی دولت برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها

آقای ظریف به دستاوردهای خارجی دولت یازدهم اشاره کردند و با دفاع از مذاکرات ایران با کشورهای 5+ 1 رفت و آمد هیاتهای دیپلماتیک بین المللی را نشان دهنده موفقیت های بالای ایران در مقابل سیاستهای آمریکا و تحرکات بین المللی دانستند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی جزییات نشست مشترک امشب دولت و مجلس را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،عبدالرضا مصری در پایان نشست مشترک دولت و مجلس در نشست خبری عنوان کرد: در این نشست که در مجلس شورای اسلامی برگزار شد روسای کمیسیونهای بهداشت و درمان، کشاورزی، انرژی، فرهنگی، اقتصاد و صنایع مباحث مختلفی را  مطرح کردند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس کمیسیون انرژی مباحثی در خصوص ذخایر انرژی، توجه به تجهیز امکانات و تامین پایدار انرژی مطرح کرد، اظهار داشت: حل مشکلات بخش بهداشت و درمان وتوصیه به معیشت مرز نشینان نیز از مهمترین مباحث مطرح شده ی رئیس کمیسیون بهداشت و درمان بود.

مصری در خصوص سخنان رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ابراز کرد: آقای بروجردی چشم انداز خوبی را در عرصه سیاست خارجی کشور ترسیم کرده و نیز ادبیات آمریکایی ها را سخیف دانسته و محکوم کردند.

وی همچنین در مورد سخنان رئیس کمیسیون کشاورزی خاطر نشان کرد:سرمایه گذاری درحوزه کشاورزی، آب و بیمه محصولات کشاورزی از مهمترین بخشهای سخنان رئیس کمیسیون کشاورزی بود.

نماینده مردم کرمانشاه در ادامه نشست خبری خود به سخنان رئیس کمیسیون اقتصادی اشاره کرد و ابراز داشت: ایشان درخصوص تورم، رکود و بیکاری هشدار داد و از ضرورت همکاری برای مبارزه با آن سخن به میان آورد.

وی افزود: رییس کمیسون اقتصادی به خاطر تحویل به موقع بودجه از دولت تشکر کردند و با روشن شمردن آینده اقتصادی کشور ضرورت استفاده از امکانات را حیاتی دانستند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس افزود: رئیس کمیسیون صنعت نیز  بر توجه هر چه بیشتر به معادن واستفاده از ظرفیت های آن تاکید کرد و پتانسیل استفاده از معادن را به اندازه نفت ضروری دانست.

مصری با اشاره به سخنان رئیس کمیسیون فرهنگی اظهار کرد: ایشان بر مظلومیت بحث فرهنگی با توجه به اینکه فعالیتهای گسترده ای بر ضد نظام جمهوری اسلامی ایران صورت می گیرد، اشاره کردند و اینکه باید به آن توجه جدی شود. همچنین ایشان از آماده کردن منشور 8 ماده ای در خصوص فرهنگ خبر دادند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در خصوص سخنان رئیس کمیسیون عمران گفت: ضرورت اتمام پروژه های نیمه تمام و واگذار کردن قسمتی از آنها به بخش خصوصی و همچنین توجه به اشتغال از مهمترین سخنان رئیس کمیسیون عمران بود.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه محمد جواد ظریف تنها وزیری بود که امروز و در نشست مشترک مجلس و دولت سخنرانی کرد، اظهار کرد: آقای ظریف به دستاوردهای خارجی دولت یازدهم اشاره کردند و با دفاع از مذاکرات ایران با کشورهای 5+ 1 رفت و آمد هیاتهای دیپلماتیک بین المللی را نشان دهنده موفقیت های بالای ایران در مقابل سیاستهای آمریکا و تحرکات بین المللی دانستند.

مصری همچنین در خصوص سخنان رئیس جمهور اظها رکرد: آقای روحانی با تشکر از نمایندگان مجلس و کمیسیون تلفیق به خاطر تلاش بی وقفه آنها، ابراز امیدواری کردند که بودجه تا 22 بهمن ماه تصویب شود. تا دولت بتواند در آغاز سال 93 قانون بودجه کشور را اجرا کند.

نماینده مردم کرمانشاه افزود: رئیس جمهور همچنین در خصوص هدفمندی یارانه ها سخنرانی کردند و از آمادگی دولت برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها در آینده خبر دادند.

مصری ادامه داد: رئیس جمهور علاوه بر صحبت در خصوص مسائل اقتصادی به توجه جدی دولت به محیط زیست و مسئله آلودگیها در اقصی نقاط کشور اشاره کردندو از نمایندگان خواستند با همکاری مجلس و دولت برای حل این معضل تلاش کنند.

وی افزود: توجه به بحث بیمه سلامت و ایجاد پوشش صددرصدی بیمه برای همه ایرانیان از مباحث مطرح شده در سخنان آقای روحانی بود.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه نشست خبری خود به سخنان رئیس مجلس اشاره کرد و اذعان داشت: لاریجانی با تشکر از حضور دولت در مجلس و تشکیل نشست مشترک این دو قوه همکاری مجلس ودولت را برای حل شدن مشکلات اقتصادی ضروری دانستند و اظهار کردند که همکاری دولت و مجلس و حضور وزرا در مجلس موجب جلوگیری پرسیده شدن برخی از سئوالات می شود.

وی ادامه داد: رئیس مجلس با ضروری دانستن نقش معاونت پارلمانی رئیس جمهور برای ایجاد فضای صمیمی و بهبود رابطه مجلس و دولت از نمایندگان و وزرا خواست تا برخی اظهار نظرها را در رسانه ها مطرح نکنند.

کد N90368

وبگردی