آفتاب
در دیدار لاریجانی و دبیر سابق شورای امنیت روسیه تاکید شد؛

حمایت روسیه از لغو تحریم ها علیه ایران/ توسعه همکاری ها میان مجالس دو کشور

حمایت روسیه از لغو تحریم ها علیه ایران/ توسعه همکاری ها میان مجالس دو کشور

دبیر سابق شورای امنیت روسیه در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی اسلامی با اشاره به پرونده هسته ای کشورمان گفت: روسیه از لغو تحریم ها علیه ایران حمایت می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مجلس شورای اسلامی، علی لاریجانی پیش از ظهر امروز در دیدار با دبیر سابق شورای امنیت روسیه  بر اهمیت تقویت و تحکیم مناسبات ایران و روسیه برای تامین آرامش و ثبات پایدار در منطقه و جهان تاکید کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدگاه ها و همکاری های مشترک در موضوعات مختلف بین المللی و منطقه ای گفت: با توجه به نگاه مشترک ایران و روسیه، دو کشور می توانند گفتگو های سازنده و مفیدی در زمینه های گوناگون داشته باشند.

وی در این چهارچوب بر رایزنی ها ومشورت های منظم راهبردی میان این دو کشور تاکید کرد.

لاریجانی در ادامه همکاری دو کشور را جزء مهمی از روابط نزدیک و دوستانه فی ما بین خواند و افزود:مجلس شورای اسلامی از گسترش همکاری های فی مابین در تمام زمینه ها حمایت می کند.

وی بر اهمیت گسترش روابط اقتصادی دو کشور تاکید کرد و یاد آور شد:تقویت مناسبات اقتصادی دو کشور به ویِژه درعرصه های انرژِیِ، صنعت و سرمایه گذاری های مشترک می تواند فصل جدیدی را در روابط  دو کشور بگشاید و همکاری میان موسسات پژوهشی، مطالعاتی و تحقیقاتی دو کشور در این زمینه نقش موثری دارند.

ایگور ایوانوف دبیر سابق شورای امنیت روسیه نیز در این دیدار با اشاره به سطح روابط فعلی میان ایران روسیه اظهار کرد:روابط خوبی میان مقامات دوکشور در سطوح گوناگون وجود دارد که باید با توسعه همکاری های میان مجالس دو کشور،مراکز خصوصی و تحقیقاتی این همکاری ها کامل شود.

وی در ادامه این دیدار با اشاره به تبلیغات منفی گسترده علیه ایران و روسیه توسط رسانه دیداری و شنیداری عنوان کرد:دو کشور باید تصویر واقعی از فضای داخلی خود را به جهان پیرامون عرضه نمایند تا فرصت ارائه تصویر نادرست را از این رسانه ها بگیرند.

وزیر سابق خارجه روسیه در ادامه با اشاره به پرونده هسته ای کشورمان تصریح کرد:روسیه از لغو تحریم ها علیه ایران حمایت می کند.

در پایان طرفین پیرامون تحولات منطقه و جهان سوریه،عراق و پرونده هسته ای کشورمان گفتگو وتبادل نظر کردند همچنین در این دیدار ایوانوف دعوت نامه خانم ماتوینکو رئیس شورای فدراسیون روسیه تقدیم رئیس مجلس شورای اسلامی کرد.

کد N90348

وبگردی