آفتاب
سبحانی‌نیا مطرح کرد

مجلس و دولت بر لزوم همکاری‌های بیشتر تاکید کردند

مجلس و دولت بر لزوم همکاری‌های بیشتر تاکید کردند

یک عضو هیات رئیسه مجلس با مثبت خواندن دومین نشست مشترک دولت و مجلس، گفت که در این جلسه بر این موضوع تاکید شد که نمایندگان به دولت کمک کنند و دولت نیز با تعامل بیشتر، زمینه کاهش استفاده از ابزارهای نظارتی همچون سوال را فراهم کند.

یک عضو هیات رئیسه مجلس با مثبت خواندن دومین نشست مشترک دولت و مجلس، گفت که در این جلسه بر این موضوع تاکید شد که نمایندگان به دولت کمک کنند و دولت نیز با تعامل بیشتر، زمینه کاهش استفاده از ابزارهای نظارتی همچون سوال را فراهم کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین سبحانی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با مثبت ارزیابی کردن این نشست مشترک، اظهار کرد: در این نشست دیدگاه‌های مجلس و دولت در مورد مسائل کشور و امور بین‌الملل مطرح شد و بر ضرورت همفکری دولت و مجلس در حل مشکلات و پیدا کردن راه‌های برون‌رفت از مشکلات تاکید شد.

این عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه "در این جلسه روسای بخش کمیسیون‌های مجلس به ایراد سخن پرداختند"، افزود: روسای کمیسیون‌های برنامه و بودجه، اقتصاد، صنایع، عمران، فرهنگی، امنیت و سیاست خارجی و کشاورزی دغدغه‌هایشان را مطرح کردند و از طرف دولت نیز آقای ظریف وزیر امور خارجه مسائلی را در مورد شرایط بین‌الملل و اقدامات کلی انجام شده مطرح کرد.

وی با بیان اینکه "از کابینه دولت یازدهم تنها وزیر امور خارجه صحبت کرد"، گفت که بعد از صحبت‌های ظریف، روحانی به بیان نگاه و برنامه دولت برای حل مشکلات و سیاست‌های کلان دولت نسبت به مسائل مختلف پرداخت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود:‌ آقای روحانی در مورد موضوع هدفمندی یارانه‌ها و مسائلی در خصوص بین‌الملل و امور داخلی توضیحاتی ارائه کرد و بر ضرورت همکاری مشترک دولت و مجلس تاکید داشت.

وی به صحبت‌های رییس‌جمهور اشاره و اظهار کرد:‌ آقای روحانی در مورد اجرای مرحله دوم هدفمندی گفت که باید روال به گونه‌ای دنبال شود که اعطای یارانه‌ها بصورت هدفمند و در مسیر درست خود هدایت شود و در مراحل آینده به موضوع سلامت و بهداشت و درمان با اولویت نگاه شود و توجه شود.

سبحانی‌نیا افزود:‌ آقای روحانی به موضوع توجه به بیمه درمانی و اقشار آسیب‌پذیر و کم‌درآمد اشاره و تاکید کرد که دولت بنا دارد در سال آینده به این سمت حرکت کند و یارانه‌ها بیشتر در این راستا اعطا شود تا اقدامات اساسی برای تامین نیازهای اصلی جامعه و توجه اقشار آسیب‌پذیر جامعه صورت گیرد.

وی همچنین با اشاره به صبحت‌های رییس مجلس در این نشست مشترک، گفت: آقای لاریجانی در این نشست بر باب ضرورت اقدامات تعاملی مجلس و دولت و استفاده از ابزارهای نظارتی تاکید داشت و به این موضوع اشاره کرد که باید رفت و آمدها و دید و بازدیدهای مجلس و دولت راحت‌تر باشد تا کار به سوال و استیضاح کشیده نشود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود:‌ طبق تاکید رییس مجلس این‌گونه نشست‌های مشترک می‌تواند بسیاری از موارد را از طریق تعامل حل و فصل کند.

وی در مورد طرح برخی انتقادات نمایندگان در نشست مشترک مجلس و دولت، گفت: نمایندگان انتقاداتی در مورد تعامل دولت با مجلس را مطرح کردند بحث بر این بود که تعامل و اطلاع‌رسانی به گونه‌ای باشد که کمتر کار به سوال و استفاده از ابزارهای نظارتی کشیده شود. در همین راستا، حضور معاونان پارلمانی و وزرا در مجلس پررنگ شود. در واقع انتقادات در باب ضرورت افزایش تعامل و همکاری و تسهیل دیدارها بود.

سبحانی‌نیا به بخش‌های دیگری از صحبت‌های رییس‌جمهور اشاره و اظهار کرد: آقای رییس‌جمهور در واکنش به این انتقادات گفت که ما ادعایی نداریم که ممکن است دولت خطایی انجام ندهد و حتی از مجلس می‌خواهیم با نظارت دقیق و توصیه‌ها از خطاها کم کند.

به گفته وی، رییس‌جمهور در این جلسه تاکید کرد که دولت و مجلس باید به همدیگر کمک و در یک مسیر حرکت کنند و وی از نظارت مجلس استقبال کرده است.

این عضو هیات رئیسه مجلس افزود: جمع‌بندی این جلسه را می‌توان این‌گونه بیان کرد که نمایندگان باید برای کمک به دولت تلاش کنند و دولت نیز با اقدامات تعاملی بیشتر زمینه استفاده کمتر از ابزارهای نظارتی همچون سوال و استیضاح را کمتر فراهم کند.

وی جلسه مشترک مجلس و دولت را خوب و مثبت ارزیابی کرد و گفت: نگاه‌ها تقریباً در حوزه‌های مختلف مسائل سیاسی، اقتصادی، اشتغال، معیشت مردم و بودجه مشترک و هماهنگ بود.

به گفته عضو هیات رئیسه مجلس، اغلب اعضای کابینه دولت یازدهم به همراه معاونان در این نشست مشترک که در محل برگزاری جلسات علنی مجلس تشکیل شد، حضور داشتند.

انتهای پیام

کد N90341

وبگردی