آفتاب

ابراز امیدواری شرکت لوکویل رویه برای بازگشت به ایران

ابراز امیدواری شرکت لوکویل رویه برای بازگشت به ایران

تهران - ایرنا - خبرگزاری ایتارتاس روسیه روز چهارشنبه در گزارشی کوتاه از ابراز امیدواری شرکت عظیم نفتی لوک اویل آن کشور برای بازگشت به ایران خبر داد.

این گزارش به نقل از ˈویگیت الکپروفˈمدیرعامل این شرکت عظیم بین المللی استخراج نفت و گاز روسیه ابراز امیدواری و پیش بینی کرد که با لغو تدریجی تحریم های بین المللی علیه ایران هرچه زودتر فعالیت های نفتی خود را در ایران آغاز کند.

وی همچنین تایید کرد که شرکتش طرح هایی را برای پرداخت کمیسیون میدان نفت ˈکورنا-2ˈ در غرب عراق در اواخر ماه مارس و اوایل ماه آوریل 2014 (اواخر اسفند و اوایل فروردین) برنامه ریزی کرد، طرحی که تولید اولیه 120 هزار بشکه نفت در روز را تا 400 هزار بشکه در روز می رساند.

لوک اویل دومین شرکت بزرگ نفتی در روسیه است که از نظر مالکیت ذخایر اثبات شده نفت و گاز پس از اکزان موبیل،دومین شرکت بزرگ نفتی جهان، محسوب می شود.

شرکت لوک اویل فعالیت های نفت و گاز گسترده ای، در بیش از 40 کشور جهان از جمله ایران دارد و طبق اعلام انجمن مهندسی نفت، در سال 2008 این شرکت، معادل 19٫3 میلیارد بشکه نفت تولید کردکه این مقدار، درحدود 1٫3 درصد ازذخائر اثبات شده نفت جهان، بشمار می آید.

مترجمام**1378**1856
کد N90180

وبگردی