آفتاب

شورای روحانیت بحرین حکم قوه قضائیه در باره این شورا را سیاسی و ظالمانه دانست

شورای روحانیت بحرین حکم قوه قضائیه در باره این شورا را سیاسی و ظالمانه دانست

تهران - ایرنا - شورای روحانیت مسلمان بحرین امروز چهارشنبه حکم قضایی صادر شده علیه خود را یک حکم سیاسی و ظالمانه و دخالت در امور دینی و اقدام علیه شیعیان این کشور برشمرد .

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، شورای مزبور بر ادامه کار خود همانند گذشته تاکید کرد.

این شورا که عالی ترین هیات دینی شیعیان در بحرین بشمار می رود ، با صدور بیانیه ای اعلام کرد : دولت هیچ دلیل قانونی برای محاکمه این شورا در اختیار ندارد و تنها برای این کار مجموعه ای از دروغ ها و مطالب بی پایه و اساس و تهمت های کینه توزانه برملا شده را گردآوری کرده است .

این بیانیه تاکید کرده است : هیچ اشکالی در عملکرد شورای روحانیت مسلمان بحرین نمی توان یافت و این حکم نقطه سیاهی در تاریخ قوه قضائیه و حاکمیت سیاسی بحرین باقی خواهد ماند .

بیانیه مزبور تاکید کرد : این شورا هیچگاه بر اساس یک دستور العمل رسمی کار خود را آغاز نکرده است و نمی توان بر پایه دستور رسمی فعالیتش را متوقف کرد.

در بیانیه مزبور آمده است که این شورا همواره بر مسالمت آمیز بودن چارچوب خواسته های سیاسی تاکید کرده و آن را بهترین روش برای برخورد با مسایل مختلف جامعه می داند .

از سوی دیگر بخش آزادی های دینی دیده بان حقوق بشر بحرین از سازمان ملل و نهادهای بین المللی ذیربط خواست تا از آزادی های دینی دفاع کنند .

انجمن الوفاق بحرین نیز خاطرنشان کرد : رژیم بحرین با منحل اعلام کردن شورای روحانیت مسلمان بحرین علیه شهروندان شیعه این کشور اعلام جنگ داده است و دامنه برخورد طائفه گرایانه کینه توزانه رژیم را نشان می دهد .

الوفاق تاکید کرد : رژیم کنونی از شهروندان حمایت نمی کند و نمی توان به این وضع ادامه داد و باید فوری حاکمیت را به ملت بازگرداند تا بتواند در برابر این ظلم و ستم برنامه ریزی شده از خود دفاع کند.

بر اساس این گزارش ، بزرگترین دادگاه اداری حکومت بحرین امروز با صدور حکمی شورای روحانیت را که بالاترین هیات دینی مسلمانان شیعه در این کشور است، منحل اعلام کرد.

این حکم همزمان با اقدامات سرکوبگرانه نیروهای دولتی علیه فعالیت های مخالفان مردمی شیعه صادر شد که اکثریت جمعیت این جزیره واقع در خلیج فارس را تشکیل می دهند.

خاورم ** 1487 **1586
کد N90140

وبگردی