آفتاب
آیت‌الله هاشمی:

اعتماد مردم به مسئولین وظیفه آنان را سنگین‌تر كرده است

اعتماد مردم به مسئولین وظیفه آنان را سنگین‌تر كرده است

انتخاب یك روحانی در انتخابات اخیر، بیانگر اعتماد مردم به روحانیت به عنوان معلمان و مروجان دینی است و برپایه همین اعتماد و اطمینان نیز مسئولیت بسیار سنگینی بعهده مسؤولان بویژه روحانیت قرار دارد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:انتخاب یك روحانی در انتخابات اخیر، بیانگر اعتماد مردم به روحانیت به عنوان معلمان و مروجان دینی است و برپایه همین اعتماد و اطمینان نیز مسئولیت بسیار سنگینی بعهده مسؤولان بویژه روحانیت قرار دارد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز در دیدار جمعی از روحانیون و اساتید حوزه‌های علمیه قم، مشهد و تهران با تبریك فرا رسیدن ایام دهة مبارك فجر، پیروزی انقلاب اسلامی را نتیجه مجاهدتها و رهبری مدبرانه امام خمینی(ره)، پیشتازی روحانیت و همراهی مردم دانست وگفت: پیروزی انقلاب اسلامی اتمام حجت خدا برای روحانیت و جامعه‌ای بود كه گرفتار حكومتی مستبد و ظالم بودند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: انتخاب یك روحانی در انتخابات اخیر، بیانگر اعتماد مردم به روحانیت به عنوان معلمان و مروجان دینی است و برپایه همین اعتماد و اطمینان نیز مسئولیت بسیار سنگینی بعهده مسؤولان بویژه روحانیت قرار دارد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با ابراز تأسف از عقب‌ماندگی كشور در 8 سال گذشته و به هدر رفتن سرمایه‌های كشور بویژه در بخش‌های مشترك نفت و گاز با كشورهای همسایه و سرمایه‌گذاری‌های اساسی، گفت: تغییر مدیریت اجرایی كشور بیانگر هوشمندی مردمی است كه بدنبال زندگی بهتر و با نشاط ‌تری هستند و وظیفه ما نیز ایجاد امنیت سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به دور از ظلم، تبعیض و برپایه عدالت و اعتدال برای مردمی است كه پشتوانه این نظام هستند.

وی در ادامه به تشریح چگونگی مذاكرات هسته‌ای و اثرات مثبت آن در اوضاع اقتصادی كشور پرداخت و گفت: مذاكرات با شجاعت مذاكره‌كنندگان ایرانی انجام و مورد حمایت مسؤولان ارشد نظام قرار داشته و دارد و حضور هیأت‌های اقتصادی و سیاسی و شركت‌های بین‌المللی بزرگ كشورهای صنعتی، بیانگر اقدام بزرگی است كه باید از آن حمایت نمائیم و انتظار ما نیز برخورد صادقانه از سوی طرف‌های مقابل می‌باشد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به چگونگی شكل‌گیری سلفی‌ها و خطرات افراطی‌ها و تندروها برای جهان اسلام اشاره كرد و افزود: بدنبال هر استبدادی، تندروی و نتیجه آن نیز استبداد ایجاد می‌شود و این همان دور باطلی است كه باید از آن اجتناب و در مقابل، با تمسك به قرآن مجید، تفكر اعتدالی را ترویج كرد و حق مردم برای دخالت در سرنوشت خود را مورد احترام و تكریم قرار داد.

وی آیة شریفة «وامرهم شورا بینهم» را قاعده‌ای دانست كه تمام زندگانی بشر را دربر می‌گیرد و همه ائمه و پیامبر (ص) نیز پیرو این امر بوده‌اند، كه اگر اینگونه عمل شود استبدادی بوجود نخواهد آمد.

در ابتدای این دیدار حجج‌الاسلام والمسلمین آقایان قابل، واحد و صفری از قم، عجم از مشهد و هادی غفاری و اشرفی‌اصفهانی از تهران به نمایندگی از جمع حاضر با بیان مطالب خویش درخصوص مسائل روز بر ضرورت شكل‌گیری تشكلات مردمی تأكید كردند.

کد N90011

وبگردی