آفتاب

تظاهرات بحرینی‌ها در مخالفت با انحلال شورای علمای شیعه

تظاهرات بحرینی‌ها در مخالفت با انحلال شورای علمای شیعه

در پی صدور حکم منحل شدن شورای علمای شیعه بحرین از سوی دستگاه قضایی این کشور، جمعی از مردم در مناطق مختلف از جمله منامه پایتخت دست به تظاهرات زدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی النشره، جمعی از مردم بحرین در اعتراض به صدور حکم انحلال شورای علمای شیعه در مناطق مختلف این کشور دست به تظاهرات زدند.

از سوی دیگر، بخش ‌آزادی‌های مذهبی دیده‌بان حقوق بشر بحرین در پیامی فوری از سازمان ملل و موسسات بین‌المللی ذی‌ربط خواست تا از آزادی‌های مذهبی در بحرین حمایت کنند.

یکی از مسئولان بخش آزادی‌های مذهبی دیده‌بان حقوق بشر نیز صدور حکم منحل شدن شورای علمای شیعه را اقدامی ظالمانه و سیاسی دانست.

جنبش تمرد بحرین نیز در بیانیه‌ای از منحل شدن شورای علمای شیعه توسط نظام آل خلیفه ابراز ناراحتی کرد.

در این بیانیه آمده است: گرایش‌های زشت طایفه‌گرایی نظام بحرین و سیاست‌های نادرست نهادهای از هم گسیخته این نظام بر هیچ کسی پوشیده نیست.

در این بیانیه همچنین تاکید شده است: این اقدام جنگ علیه شیعیان و جنگ علیه تمامی وطن و کشور از سوی نظام است تا به نفوذ و فساد خود ادامه دهد.

تمرد بحرین از تمامی شهروندان خواست تا به مقابله با نظام بپردازند و برای پایان دادن به اقدامات طایفه‌گرایانه نظام به جنبش‌های مسالمت‌آمیز خود ادامه دهند.

انتهای پیام

کد N89986

وبگردی