آفتاب
اسماعیل نیا در موافقت با کلیات بودجه 93؛

لایحه بودجه 93 توجه ویژه ای به بخش کشاورزی دارد

لایحه بودجه 93 توجه ویژه ای به بخش کشاورزی دارد

ناب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات لایحه بودجه توجه به بخش کشاورزی را از مزایای لایحه بودجه 93 خواند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه علنی نوبت عصر روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در بررسی کلیات لایحه بودجه محمد اسماعیل نیا نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی در موافقت با لایحه بودجه سال 93  ضمن بر شمردن مزایای این لایحه گفت: قانونگرایی، بودجه ریزی عملیاتی شفاف و توجه به سرمایه گذاری خارجی از مهمترین امتیازات این لایحه است.

عضو کمیسون تلفیق اظهار داشت: در لایحه بودجه 93 سرمایه گذاری خارجی 35 میلیارد دلار دیده شده است. علاوه بر این  2 درصد از سهم بودجه در اختیار استانها قرار می گیرد که تحولی بسیار مهم است.

وی گفت: سهم 29 درصدی صندوق توسعه ملی از درآمد نفتی و تبصره هدفمندی یارانه از مهمترین تحولات لایحه بودجه 93 نسبت به سالهای قبل است.ی

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اظهار داشت: توجه به مناطق محروم و اختصاص 100 میلیون دلار به دولت برای توسعه میادین مشترک و تعیین نرخ خوراک پتروشیمی نیز از مزایای دیگر لایحه بودجه است.

اسماعیل نیا تاکید کرد: کشور در یک پیچ تند تاریخی و سربالایی حرکت می کند لذا شرایط مناسبی نداریم که انتظار داشته باشیم همه مشکلات کشور را بودجه سال 93 حل کند.

وی حل مشکل وثیقه کشاورزان برای دریافت وام و اختصاص بودجه برای آبیاری تحت فشار را از دیگر امتیازات بودجه سال 93 خواند و گفت: دولت در بودجه سال 93 توجه ویژه به بخش کشاورزی کرده و در همین راستا 11 هزار میلیارد تومان برای گندم و 400 میلیارد تومان برای صندوق های کشاورزی روستایی اختصاص داده است.

وی با اشاره به قول های نوبخت برای حمایت از کشاورزان اضافه کرد: در حال حاضر 4.5 میلیون تن کود شیمیایی به خاک کشور وارد می شود که این امر موجب نفوذ نیترات به محصولات کشاورزی و آلودگی این محصولات شده است و ریشه حیات در حال از بین رفتن است. از دولت قول گرفته ایم که برای حل این مشکلات سرمایه گذاری کنیم.

کد N89814

وبگردی