آفتاب

نماینده مردم گنبدکاووس: بودجه 93 کمک به خروج از تحریم ها و وابستگی ها است

نماینده مردم گنبدکاووس: بودجه 93 کمک به خروج از تحریم ها و وابستگی ها است

تهران – ایرنا – نماینده مردم گنبدکاووس گفت: توجه به تولید، سرمایه گذاری و خلق منابع برای رونق بخشیدن به تولید و ایجاد انگیزه و اطمینان بیشتر برای سرمایه گذاران و کمک به خروج از تحریم ها و وابستگی ها از ویژگی های مثبت لایحه بودجه 93 است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سلیمان عباسی روز چهارشنبه در جریان بررسی کلیات لایحه بودجه 93، به عنوان موافق با کلیات ، به تعامل دولت و مجلس در تنظیم بودجه اشاره کرد و افزود: در این لایحه به زیرساخت ها و رفع ابهامات بودجه، شفافیت و رشد و توسعه اقتصادی، اشتغال زایی و رفاه عمومی به ویژه برای روستاییان و عشایر و مرزنشینان توجه شده است.

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حدود 3 هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای محرومان، مستمندان و عشایر که از جمله ویژگی های مثبت بودجه 93 است، در نظر گرفته شده است.

عباسی توجه به مسائل و نیازهای بهداشتی و درمانی و توجه به ایجاد یک پشتوانه قوی و حمایتی برای حفظ سرمایه های کشور را از جمله نکات مثبت لایحه بودجه 93 دانست و گفت: تمام پروژه ها و طرح های عمرانی کشور با اولویت بندی براساس نیاز مردم و پیشرفت فیزیکی به مرحله اجرا می رسد که همه اینها نشان دهنده آن است که بودجه براساس یک واقعیت و کار کارشناسی و فنی و براساس قانون تنظیم شده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به دغدغه مردم و نمایندگان در حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: در بودجه 93 توجه خاصی به بودجه حوزه سلامت که نقش مهمی در رضایتمندی مردم دارد شده است.

عباسی به افزایش 39 درصدی اعتبارات بخش بهداشت و درمان در لایحه بودجه 93 اشاره کرد و افزود: 22درصد از این افزایش صرف آموزش پزشکی و 66 درصد آن صرف بیمه سلامت می شود که در اصل 29 قانون اساسی که بیمه همگانی باید صورت بگیرد مورد تاکید قرار گرفته است.

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس با اشاره به اینکه منابع حاصل از افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده صرف بخش سلامت خواهد شد گفت: در بخش هدفمند سازی یارانه ها در بودجه سهم سلامت مورد توجهی خاص قرار گرفته و بخشی از حقوق نیروهای قراردادی و کارکنان غیر رسمی در بیمارستانها که از محل درآمد بیمارستان ها پرداخت می شد قرار است از سوی دولت پرداخت شود.

وی در ادامه به پیش بینی اعتبارات مورد نیاز برای حق جذب اعضای غیر هیات علمی دانشگاه ها و بیمارستان های علوم پزشکی کشور اشاره کرد و گفت: در لایحه بودجه 93 اعتبارات مورد نیاز برای پرداخت ما به التفاوت نرخ ارز دارو که نیاز کشور و دغدغه نمایندگان است پیش بینی شده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به تامین اعتبار مورد نیاز داروی بیماران خاص و صعب العلاج در بودجه 93 اشاره کرد و یادآور شد: در این لایحه توجه ویژه ای به تامین تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیمارستان ها و دانشگاه های علوم پزشکی شده است.

عباسی گفت: در بودجه 93 اعتبارات سازمان بهزیستی جهت کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه افزایش یافته است و برخلاف تبلیغات منفی دشمن، اعتبارات خوبی برای تقویت بنیه دفاعی و ایثارگران در نظرگرفته شده است.

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس به توجه ویژه لایحه بودجه 93 به بخش کشاورزی به عنوان تامین کننده نیازهای اساسی مردم و اقشار آسیب پذیر اشاره کرد و افزود: در بودجه 93 منابعی از صندوق توسعه ملی برای تأمین نیازهای ریالی کشاورزان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: بخش قابل توجه منابع از بند ش موارد 10 و 12 لایحه به بخش کشاورزی اختصاص می یابد که برای سایر بخش ها چنین اقدامی نشده است.

عباسی بیان صریح و شفاف آمار و اطلاعات، خودداری از پنهان کردن ارقام بودجه در لابلای تبصره ها و خودداری از پیش بینی درآمدهای واهی و غیر قابل تحقق در بودجه را از دیگر نکات مثبت بودجه سال آتی عنوان کرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه تعداد طرح های عمرانی نیمه تمام کشور بالغ بر 2 هزار و 900 طرح است گفت: با توجه به اینکه تامین اعتبار تمام طرح های عمرانی امکان پذیر نیست و نمی توان تا پایان سال 93 تمام این طرح ها را به اتمام رساند، در بودجه 93 منابع لازم برای اتمام 250 طرح در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس یادآور شد: به رغم محدودیت های درآمدی کشور، دولت از دست اندازی به منابع صندوق توسعه ملی خودداری کرده و قصد پرداخت 2 درصد استقراض دولت قبل را از صندوق توسعه ملی برای پرداخت عیدانه دارد.

وی ادامه داد: دولت سعی دارد 31 درصد از درآمد حاصل از صدور نفت و گاز را به صندوق توسعه ملی واریز کند.

عباسی شفافیت در ارقام و اعداد حاصل از واگذاری بنگاه های اقتصادی را از دیگر نقاط قوت بودجه دانست و گفت: در بودجه سال آتی توجه ویژه ای به فاینانس برای کمک به اتمام پروژه ها به خصوص در بخش ریلی شده است.

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس کاهش ردیف های متفرقه بودجه در راستای انضباط مالی و بیان اهداف برنامه پنجم در جداول و احکام بودجه از جمله افزایش نرخ رشد اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری از 11 درصد به 7 درصد و قطع وابستگی هزینه های جاری به نفت و گاز و کاهش نرخ تورم از 41 درصد به زیر 30 درصد و کاهش رشد نقدینگی و افزایش سهم مالیات از منابع بودجه به منظور جلوگیری از فرار مالیاتی را از دیگر نقاط مثبت بودجه سال آتی عنوان کرد.

سیام **1058**1449
کد N89733

وبگردی