آفتاب

دیپلمات ارشد کره شمالی خواستار بهبود روابط میان دو کره شد

دیپلمات ارشد کره شمالی خواستار بهبود روابط میان دو کره شد

تهران-ایرنا- سفیر کره شمالی درچین روز چهارشنبه با درخواست از کره جنوبی برای لغو رزمایش های نظامی سالانه با آمریکا درماه آتی میلادی، تاکید کرد کشورش خواهان بهبودی روابط میان دو کره است.

به گزارش خبرگزاری ˈکیودوˈ ژاپن، ˈجی جائه ریونگˈ سفیر کره شمالی در چین در کنفرانس خبری که در سفارت این کشور در ˈپکنˈ برگزار شد، با اشاره به پیشنهادهای آشتی جویانه ˈپیونگ یانگˈ دراوایل ماه جاری میلادی، ازجمله توقف تمامی اقدام های نظامی خصمانه گفت: ما باید دراولین فرصت ممکن روابط بین کره شمالی و جنوبی را بهبود بخشیم.

این کنفرانس خبری درحالی برگزار شد که سفارت کره شمالی درچین از رسانه های چینی و خارجی برای شرکت دراین کنفرانس دعوت بعمل آورده بود.

ناظران می گویند اقدام کره شمالی با هدف تعامل در روابط دو کره و گفت و گوی چندجانبه جهت کاهش تنش های منطقه یی صورت می گیرد.

کره شمالی هفته گذشته نیز کنفرانس خبری مشابهی را در مقر سازمان ملل در نیویورک برگزار کرد.

کره پس از پایان حاکمیت ژاپن بر این کشور به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شد و از آن زمان به دلیل آن که جنگ میان دو کره در دهه 1950 با متارکه متوقف شد، دو کشور همچنان در وضعیت جنگ با یکدیگر قرار دارند.

دو کشور کره جنوبی و شمالی از طرح الحاق دو کره حمایت می کنند، اما هر یک خواستار استقرار نظام دولتی خاص خود به عنوان نظام سیاسی حاکم در کره متحد هستند.

مترجمام**1450**5981
کد N89688

وبگردی