آفتاب

آمریکا و ˈاسراییلˈ در پی تشکیل منطقه امن برای تروریست های سوری هستند

آمریکا و ˈاسراییلˈ در پی تشکیل منطقه امن برای تروریست های سوری هستند

تهران– ایرنا– آمریکا و رژیم صهیونیستی تحت عنوان تلاش برای مقابله با نفوذ نیروهای تکفیری در سوریه، طرحی را برای تشکیل منطقه امن در برخی از حوزه های تحت کنترل تروریست های سوری به اجرا درآورده اند.

پایگاه خبریˈدبکاˈ وابسته به تشکیلات اطلاعاتی ارتش رژیم صهیونیستی با اعلام این خبر به نقل از منابع خود ادعا کرد که تغییر بزرگی در سیاست های آمریکا و ˈاسراییلˈ در زمینه پرهیز از مداخله نظامی در سوریه صورت گرفته است.

به نوشته این پایگاه، این تغییر رویکرد، شامل اجرای اقدامات مشترک و عملیات نظامی محدود در خاک سوریه، بدون اعزام نیروی نظامی و صرفا از طریق برخی شورشیان سوری است که ارتباطی با گروه های القاعده ندارند.

شورشیان سوری هم اکنون نیز از آمریکا و اردن سلاح، آموزش نظامی، کمک های لجستیکی و پزشکی دریافت می کنند و طرف اسراییل نیز به آنها کمک اطلاعاتی می دهد.

براساس گزارش دبکا، قرار است تروریست های عمدتا محلی در سوریه دو منطقه امنیتی در جنوب کشور تشکیل دهند و مانع از تلاش نیروهای تکفیری ˈجبهه النصرهˈ و ˈداعشˈ برای رسیدن به مرز اردن و فلسطین اشغالی شوند.

در حقیقت، محور اصلی این طرح آمریکا، ایجاد مناطق امنیتی به منظور غیرقابل نفوذ کردن مرزهای یاد شده در برابر ارتش دولتی سوریه و گروه های تکفیری مختلف از جمله القاعده، از طریق گروه های مسلح محلی مخالف تکفیری هاست که با کمک های تسلیحاتی، مالی و لجستیکی آمریکا، اسراییل و اردن تجهیز شده اند.

اجرای این طرح که شکل گیری آن 10 ماه زمان برده است، با استقرار 15هزار نیروی ویژه آمریکا در پایگاه هوایی ˈشاه حسینˈ در منطقه ˈمفرقˈ اردن در آوریل سال 2013 آغاز شد و با تخصیص بخش هایی از این پایگاه به آموزش تروریست های سوری توسط مربیان اردنی ادامه یافت.

تروریست های سوری پس از فراگیری آموزش های لازم به همراه تسلیحات آمریکایی به سوریه بازمی گردند.

بر اساس طرح یاد شده، دو منطقه امنیتی در جنوب سوریه شکل می گیرد که منطقه نخست آن، با وسعتی به ابعاد 45 در 75 کیلومتر در جنوب غرب سوریه بین مرزهای اردن و فلسطین اشغالی قرار دارد.

منطقه دوم در موقعیت جغرافیایی شمالی تری نسبت به منطقه نخست قرار دارد و قرار است کنترل وسعتی به ابعاد 30 در 60 کیلومتر در نزدیکی مرز جولان را که با احتساب ساکنان شهر ˈقنیطرهˈ، 300 هزار نفر جمعیت دارد، در اختیار تروریست ها قرار دهد.

بنابراین گزارش، طراحان آمریکایی در نظر دارند در نهایت این دو منطقه را به یکدیگر مرتبط و با حمایت های تسلیحاتی امریکا، اسراییل و اردن، به بهشت امن و مقری برای مخالفان میانه روی نظام سوریه تبدیل کنند.

مترجمام **1302**1515
کد N89413

وبگردی