آفتاب

رایزنی روسیه با چند کشور غربی درباره برنامه هسته ای ایران

رایزنی روسیه با چند کشور غربی درباره برنامه هسته ای ایران

مسکو- ایرنا- سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه با مدیران سیاسی وزارتخانه های خارجه فرانسه، انگلیس و کانادا دیدار و با آنها درباره وضعیت برنامه هسته ای ایران گفت وگو کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، ریابکوف روز چهارشنبه در دیدار با ژاک اودیبر مدیر امور سیاسی و امنیتی وزارت خارجه فرانسه در مورد روند حل و فصل مساله هسته ای ایران با وی گفت وگو و تبادل نظر کرد.

در این دیدار دو طرف درخصوص موضوعات در دستور کار ریاست دوره ای روسیه بر گروه هشت کشور صنعتی نیز که از اول سال جاری میلادی آغاز شده و شش ماه ادامه می یابد، مذاکره کردند.

علاوه بر آن طرف های روس و فرانسوی در باره برخی موضوعات مورد علاقه بین المللی به تبادل پرداختند.

مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه امروز همچنین با سایمون گاس مدیر سیاسی وزارت خارجه انگلیس دیدار کرد.

دو طرف در این دیدار به گفت وگو و رایزنی در باره مساله هسته ای ایران و نتایج مذاکرات ایران و گروه 1+5 و توافقنامه هسته ای ژنو پرداختند.

ریابکوف و سایمون همچنین درمورد برخی مسایل مهم بین المللی و موضوعات دستور کار گروه هشت کشور صنعتی نیز گفت وگو کردند.

مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه روز سه شنبه با ˈک باکˈ معاون وزیر خارجه کانادا دیدار کرد و دو طرف در باره برخی مسایل مهم بین المللی از جمله مساله هسته ای ایران گفت وگو کردند.

در گزارش وزارت امور خارجه روسیه جزییات دیدار و گفت و گوی ریابکوف مذاکره کننده ارشد هسته ای این کشور با طرف های غربی فاش نشده است.

در ماههای اخیر به دنبال امضای توافقنامه هسته ای ژنو میان ایران و گروه 1+5 افق جدیدی برای حل و فصل مساله هسته ای و اختلافات و سوء تفاهم های موجود در این زمینه گشوده شده است.

توافق های میان ایران و گروه 1+5 که از روز 20 ماه ژانویه جاری به اجرا درآمده است و همکاری گسترده تهران با آژانس بین المللی برای راستی آزمایی اجرای این توافق ها، شفافیت برنامه هسته ای ایران را تضمین کرده است.

این تلاش های ایران، حقانیت مواضع هسته ای کشورمان را یک بار دیگر به جهانیان نشان داده است و کشورهای غربی با توجه به حسن نیت ایران از یک هفته پیش بعضی از تحریم های یکجانبه و چندجانبه علیه تهران را به حالت تعلیق درآورده اند.

اروپام/2242**518**1337
کد N89359

وبگردی