آفتاب
نوبخت در جمع خبرنگاران:/1/

اصرار نمایندگان به اطلاع زودتر از مفاد لایحه، دولت را ناچار به ارائه تبصره هدفمندی کرد

اصرار نمایندگان به اطلاع زودتر از مفاد لایحه، دولت را ناچار به ارائه تبصره هدفمندی کرد

من در خصوص علت استعفای نجفی از ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اطلاعی ندارم و در حال حاضر این خبر را از شما خبرنگاران می‌شنوم.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه بودجه ۹۳ وابسته به توافق ژنو نیست درباره تبصره هدفمندی یارانه ها گفت: مجلس و نمایندگان علاقه‌مند بودند زودتر از مفاد لایحه مطلع شوند بنابراین دولت ناچار به ارائه تبصره هدفمندی شد.

به گزارش ایلنا، محمد باقر نوبخت ظهر امروز چهارشنبه در حاشیه جریان بررسی بودجه سال 93 کل کشور در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران، گفت: قرار بود بحث هدفمندی یارانه‌ها و ادامه اجرای این قانون در سال 93 طبق یک لایحه تقدیم مجلس شود. همچنین با عنایت به قانون هدفمند کردن یارانه‌ها دولت موظف است منابع و مصارف این قانون را هر سال بین 4 ردیف در لایحه بودجه منظور کند که باید عنوان کنم این امر به خوبی انجام شده است.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور افزود: در زمانیکه لایحه بودجه سال 93 تقدیم مجلس شد، دولت طی 4 ردیف منابع و مصارف اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها در سال آینده را براساس مشاهده وضع موجود به مجلس ارائه و تکلیف قانونی خود را انجام داده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بحث هدفمند کردن یارانه‌ها و اجرای آن تاثیر بسیار مهمی در زندگی همه مردم دارد، لذا دولت سعی دارد این قانون در شرایط فعلی به بهترین نحو اجرا شود. مجلس و نمایندگان علاقه‌مند بودند زودتر از مفاد لایحه مطلع شوند، بنابراین دولت ناچار به ارائه تبصره هدفمندی شد.

وی اظهار کرد: کمیسیون تلفیق مجلس با جدیت بحث بررسی هدفمندی یارانه‌ها را به اتمام رساند و ده‌ها پیشنهاد روی هر یک از بندهای این تبصره از سوی نمایندگان مجلس انجام گرفت و پیشنهادهای تمامی کمیسیون‌ها نیز به دولت واصل شده است. از این جهت فکر می‌کنم وقت یک روزه کمیسیون تلفیق برای بررسی تبصره هدفمندی یارانه‌ها مناسب بوده است هر چند معتقدم که باید زمان بیشتری در اختیار نمایندگان مجلس قرار داده می‌شد ولی در حال حاضر تمام کمیسیون‌های تخصصی مجلس نظرات خود را در رابطه به هدفمندی یارانه‌ها ارائه داده اند.

نوبخت گفت: آنچه که امروز در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد در واقع برآیند تمامی پیشنهادات و نظرات کمیسیون‌های تخصصی مجلس و کمیسیون تلفیق در مورد هدفمندی یارانه‌ها است.

سخنگوی دولت در پاسخ به این پرسش که به نظر شما آیا وقت یک‌روزه برای بررسی تبصره هدفمندی یارانه‌ها از سوی مجلس کافی است یا خیر افزود: همه بحث هدفمندی‌کردن یارانه چه در سال جاری و چه در سال آینده تنها یک تبصره است، بنابراین یک تبصره مشخص می‌کند که ما نسبت به وضع موجود در چه شرایطی قرار داشته و چه خواهیم کرد.

وی ادامه داد: می‌دانیم که بحث هدفمند کردن یارانه‌ها فراتر از بودجه بوده و یک قانون محسوب می‌شود و در طول هر سال باید مشخص شود که چند درصد هدفمند کردن یارانه‌ها افزایش خواهد یافت،‌بنابراین همه بحث آن تصمیم‌گیری روی یک عدد است که آیا 50هزار میلیارد تومان فعلی که در بودجه سال 92 منظور شده به حدود 63 هزار و 200 میلیارد تومان درراستای اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها منطقی است یا خیر.

سخنگوی دولت در مورد علت استعفای نجفی رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گفت: من در این خصوص اطلاعی ندارم و بنده در نیم ساعت اول جلسه هیات دولت حضور داشته ام و البته با نجفی نیز در این جلسه گفتگویی انجام دادم ولی چیزی از استعفای وی نمی‌دانم و در حال حاضر این خبر را از شما خبرنگاران می‌شنوم.

کد N89350

وبگردی