آفتاب

حجج اسلام پورمحمدی و رئیسی سخنرانان مراسم یوم الله 12 بهمن

حجج اسلام پورمحمدی و رئیسی سخنرانان مراسم یوم الله 12 بهمن

مسوول کمیته اجرایی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: حضور آگاهانه مردم در مراسم و مناسبات‌های ایام الله به ویژه یوم الله 12 بهمن و 22 بهمن از مصادیق پاسداری از ریشه‌های انقلاب است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محسن صباغ در نشستی خبری با بیان این مطلب، افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران،‌ بزرگترین تحول جهانی قرن بیستم به وقوع پیوست بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با قیام خود، غرور ملت‌های مستضعفی را که سالیانی مورد ظلم قرار گرفته بودند به آنان بازگرداند، او نه تنها سرنوشت کشورش را تغییر داد، بلکه میلیون‌ها انسان‌ گم گشته در برهوت جاهلیت عصر مدرن را به بازگشتی دوباره به معنویت و یکتاپرستی فرا خواند.

وی تاکید کرد:پیروزی انقلاب اسلامی،‌ چه در داخل و چه در خارج از کشور‌، ناظران را با پدیده‌های تازه در صحنه سیاسی جهان روبه‌رو ساخت. این پدیده بنا به ماهیت، اهداف و سرنوشت خود در هیچ یک از معیارها سیاسی جهان نمی‌گنجد.

وی ادامه داد: پیروزی انقلاب موجب تجدید حیات اسلام در جهان شد. به بیان دیگر، عمر دوره‌ای که اعتماد به نفس در میان مسلمانان از بین رفته و خواهان هضم شدن در هویت جهانی بودند به پایان رسید و انقلاب اسلامی، اعتماد به نفسی را که روزگاری پشتوانه تمدن بزرگ اسلامی بود احیاء و باور ساخت.

وی با بیان‌ این‌که انقلاب اسلامی سرآغاز بیداری اسلامی است که توسط مردی از سلاله‌ی پاک رسول خدا(ص) به ثمر نشست، افزود:

تاثیر انقلاب اسلامی در منطقه و بر آشفتن شعله‌ی خشم مردم مسلمان و غیرمسلمان در بسیاری از کشورها و بیداری اسلامی که هم اکنون شاهد هستیم، گواه روشنی بر این ادعاست، زیرا در کمتر مقطعی از تاریخ شاهد پیروزی و تاثیرگذاری قاطع جنبشی صرفا مردمی بوده‌ایم.

صباغ با بیان این‌که دهه فجر ماندگار و فراموش نشدنی است، افزود: انقلاب 57 انقلابی است که پس از 14 قرن متولد شد و امام راحل عظیم الشان آن را رهبری کرد و به فرجام رساند و برای حفظ آن با تمام وجود تلاش کرد و پس از او خلف صالحش مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) ادامه دهنده دقیق همان راه است.انقلابی که مبتنی بر بینش عمیق توحیدی و الهام گرفته از انقلاب سرخ عاشورای حسینی بود و ملت بزرگ ایران با اعتقاد راسخ، همینه‌ی کفر و استکبار را در هم شکست و چشم قدرتمندان را خیره ساخت.

وی ادامه داد: اکنون که در آستانه سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم به منظور برنامه‌ریزی و فراهم‌سازی تمهیدات لازم برای تکمیل و حضور حماسه‌ی سیاسی مردم در انتخابات ریاست جمهوری و تاثیرگذاری حضور مردم در سی و پنجمین فجر انقلاب اسلامی با درون مایه‌ای برگرفته از معارف والای انقلاب اسلامی مشارکت، همفکری و همکاری همه‌ی دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغاتی،‌اجرایی و تشکل‌های مردمی بیش از پیش لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

صباغ با تاکید بر اهمیت روز 12 بهمن گفت: روز 12 بهمن یعنی روز باز تعریف ورود امام، در این روز تاریخی همه مردم، سازمان‌ها و نهادها در شور برگزاری مراسم آغاز دهه فجر و ورود امام به میهن اسلام و 22 بهمن هستند. دلدادگان امام در خمین و قم‌،بیت امام را مامن وجود خودشان و مردم تهران حرم مطهر امام راحل را مامن و جود خود می دانند. لذا ‌،ستاد اهتمام لازم را داشته تا با همه نهادها هماهنگی کامل را برای هر چه بهتر برگزاری مراسم آغازین دهه فجر و ایام دهه فجر و 22 بهمن داشته باشد.

وی ادامه داد: مراسم رسمی آغازین جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی همزمان با لحظه تاریخی ورود امام خمینی(ره) به میهن اسلامی راس ساعت 9:33 دقیقه صبح شنبه 12 بهمن با حضور امت امام، اقشار مختلف مردم‌،خانواده معظم شهیدان و ایثارگران، مسوولان محترم لشکری و کشوری در جوار مضجع شریف و منور بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود.

وی یادآور شد:مراسم با برنامه نمادین صدای هواپیما و تک تک ساعت و لحظه شماری مردم، همراه با بانگ تکبیر و تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید و سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز خواهد شد.در این مراسم برنامه‌های متنوع نظیر برنامه گروه حاملان قرآن، شعرخوانی، اجرای سرودهای انقلابی و همخوانی و سخنرانی حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین جناب آقای رییسی معاون اول قوه قضاییه و همچنین قرائت پیام خانواده معظم شهیدان توسط یکی از خانواده معزز شهیدان، برگزار خواهد شد.

صباغ همچنین افزود: یکی دیگر از برنامه‌های ویژه 12 بهمن اجرای برنامه در محل جلوس حضرت امام راحل عظیم‌الشان است. یعنی مکان تاریخی که امام عزیز پس از ورود به میهن اسلامی در سال 1357 به بهشت زهرا آمدند و آن سخنرانی تاریخی را ایراد فرمودند.این مراسم با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

کد N89286

وبگردی