آفتاب
نماینده پاوه و اورامانات:

مرز شوشمی باید برای تردد مسافر باز شود

مرز شوشمی باید برای تردد مسافر باز شود

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه گفت: مرز شوشمی باید برای تردد مسافرین بازگشایی شود.

نعمت‌الله منوچهری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه کرمانشاه، ضمن انتقاد شدید از بازنشدن مرز شوشمی، اظهارکرد: دو سال است برای بازگشایی این مرز تلاش و پیگیری می‌کنیم و چندین مصوبه در این خصوص از مسئولان کشوری داریم، اما بدون دلیل منطقی خاصی مدام مصوبه‌ها برگشت داده می‌شود.

وی ادامه‌داد: این سومین بار است که دستور بازگشایی مرز شوشمی توسط دبیر هیئت دولت بدون هیچ دلیل خاصی برگردانده می‌شود.

نماینده پاوه و اورامانات دلایل امنیتی را مانع بازگشایی مرز شوشمی دانست و افزود: اگر این مرز باز باشد می‌توان نظارت دقیق‌تری بر عبور و مرور افراد و کالاها داشت، اما تا زمانی که این مرز بسته است عبور و مرور و مبادلات به صورت قاچاق انجام می‌شود.

منوچهری تصریح‌کرد: چرا باید چند مرز بالاتر و چند مرز پایین‌تر از شوشمی باز باشد، اما از بازشدن این مرز ممانعت به عمل آید؟

وی با تاکید بر پیامدهای مثبت بازشدن مرز شوشمی برای منطقه اورامانات، یادآوری کرد: بازشدن این مرز گامی موثر برای بهبود وضع معیشت مردم، حل مشکل بیکاری و توسعه صادرات است و می‌تواند در رونق بازارچه‌های مرزی و همچنین توریسم درمانی نیز موثر باشد.

این نماینده مجلس بازشدن مرز شوشمی را از خواسته‌های مردم از دولت تدبیر و امید دانست و خاطرنشان کرد: مردم ما در رقم‌زدن حماسه سیاسی مشارکت 75 درصدی داشتند و امروز منتظرند دولت نیز جواب آنها را بدهد.

انتهای پیام

کد N89284

وبگردی