آفتاب

تناقض در نظرسنجی‌های خارجی درباره برنامه هسته‌یی ایران

تناقض در نظرسنجی‌های خارجی درباره برنامه هسته‌یی ایران

در حالی که برخی خبرگزاری‌ها از مثبت بودن رویکرد مردم آمریکا نسبت به برنامه هسته‌یی ایران در نظرسنجی‌های اتخاذ شده خبر می‌دهند، برخی منابع دیگر در اظهاراتی متناقض مدعی می‌شوند که مردم آمریکا اقدام نظامی علیه ایران را ترجیح می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری آسوشیتدپرس اخیرا با انتشار نتایج یک نظرسنجی گزارش داد که اکثریت مردم آمریکا از توافق بین ایران و گروه 1+5 حمایت می‌کنند.

این خبرگزاری گزارش داد که این نظرسنجی پنج روزه که از تاریخ 17 تا 21 ژانویه برگزار شد در حالی که توافق موقتی ژنو اجرایی می‌شد هم‌چنان ادامه داشت.

این نظرسنجی نشان داد که 60 درصد مردم آمریکا توافق هسته‌یی ژنو را تایید می‌کنند ولی 47 درصد حقیقتا به نتیجه‌بخش بودن آن اطمینان دارند.

این نظرسنجی علاوه بر آن نشان داد که به طور کلی 42 درصد مردم آمریکا از چگونگی رویکرد باراک اوباما، رییس‌جمهور این کشور در قبال ایران حمایت می‌کنند.

در همان حال یک نظرسنجی که توسط یک نهاد غیردولتی حامی رژیم صهیونیستی به نام "اسراییل پراجکت" صورت گرفت،‌ مدعی شد که 63 درصد پاسخ دهندگان از چگونگی رویکرد اوباما در برابر ایران راضی نیستند و مایلند که کنگره حرف نهایی را در زمینه برنامه هسته‌یی ایران بزند.

به گزارش روزنامه تایمز آو اسراییل، نتایج این نظرسنجی که روز سه‌شنبه منتشر شد مدعی است که اکثریت مردم آمریکا ترجیح می‌دادند که لغو تحریم‌ها تنها زمانی صورت گیرد که ایران کل برنامه هسته‌یی‌اش را کاملا برچیند.

طبق این نظرسنجی 66 درصد پاسخ دهندگان ارزیابی منفی از سیاست اوباما در قبال ایران داشتند.

این نظرسنجی تلفنی که بین 21 تا 23 ژانویه انجام شد شامل 800 پاسخ دهنده از دامنه گسترده‌ای از حوزه‌های سیاسی، مذهبی و جمعیت‌شناختی بود. 78 درصد پاسخ دهندگان اعلام کردند که از طرح تحریم‌های سنا علیه ایران حمایت می‌کنند و تنها 15 درصد با آن مخالفت کردند.

علاوه بر آن 54 درصد پاسخ دهندگان با بی‌توجهی به تاکید ایران بر صلح‌آمیز بودن برنامه‌ هسته‌یی‌اش مدعی شدند که آن چه آن‌ها دستیابی ایران به سلاح هسته‌یی خواندند خطرناک‌تر از اتخاذ حملات نظامی هدفمند برای جلوگیری از دستیبابی ایران به این توانایی است.

انتهای پیام

کد N89283

وبگردی