آفتاب
در دیدار حزب دمکراتیک لبنان؛

شمخانی: تداوم بحران سوریه تهدیدی برای امنیت و ثبات لبنان است

شمخانی: تداوم بحران سوریه تهدیدی برای امنیت و ثبات لبنان است

تهران - ایرنا - علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در دیدار رییس حزب دمکراتیک لبنان گفت: تداوم بحران و بی ثباتی در سوریه که با حمایت و تقویت تروریسم تکفیری در جریان است، تهدیدی جدی برای امنیت و ثبات لبنان به شمار می رود.

به گزارش ایرنا از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، شمخانی روز چهارشنبه در دیدار «طلال ارسلان» رهبر طایفه دروزی ارسلانی و رییس حزب دمکراتیک لبنان، با یادآوری تلاش برخی جریان های افراطی که به نام مذهب، به دنبال ناامن کردن جامعه لبنان هستند، جهل و فقدان نگاه راهبردی به تحولات سیاسی و امنیتی از سوی جریان های حامی خشونت را علت اصلی شکل گیری حفره های امنیتی در سطح منطقه عنوان کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: شکست های پی در پی این جریان در عرصه های مختلف و شکل گیری تنفر و انزجار بین المللی نسبت به آنان باید موجب تغییر رویکردهای سنتی آنان شود.

شمخانی تصریح کرد: مقاومت در برابر تجاوز و زیاده خواهی، مفهومی منبعث از سرشت انسان های حق جو و آزاده است و نمی توان آن را در دایره مذهب، قومیت و ملیت محدود کرد.

وی در این دیدار با تجلیل از اراده ملی و سیاسی مردم و رهبران لبنان در پیگیری خط مقاومت افزود: انسجام قابل قبول و پویایی جامعه لبنان حاصل تفکر اصیل مقابله با افراطی گرایی و اعتدال است.

طلال ارسلان رهبر طایفه دروزی ارسلانی و رییس حزب دمکراتیک لبنان نیز در این دیدار با تاکید بر مشترکات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دو کشور، گزارشی از روند تحولات امنیتی لبنان ارائه کرد.

وی با مردود دانستن ارتباط جریان های تکفیری به اهل سنت، جریان های تروریستی حاضر در سوریه را عوامل بی اجر و مزد رژیم صهیونیستی برای ایجاد ناامنی و برادر کشی عنوان کرد و گفت: جامعه لبنان با هدایت رهبران سیاسی آگاه، مقتدر و هوشمند اجازه تحقق اهداف فاجعه بار گروه های افراطی وتکفیری را در این کشور را نخواهد داد.

سیام ** 1723**1572
کد N89210

وبگردی