آفتاب
در 10 ماهه سال جاری حاصل شد؛

7 میلیارد دلار درآمد ارزی بازرگانان ایرانی از طریق گمرکات هرمزگان

7 میلیارد دلار درآمد ارزی بازرگانان ایرانی از طریق گمرکات هرمزگان

تهران - ایرنا - ناظر گمرکات استان هرمزگان گفت: بازرگانان ایرانی با صادرات انواع کالا از گمرکات استان هرمزگان، هفت میلیارد دلار امسال درآمد ارزی کسب کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد افزایش یافته است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، عباس علیدادی افزود: در 10 ماه اول امسال 29 میلیون تن کالا به ارزش هفت میلیارد دلار از طریق گمرکات استان هرمزگان به خارج از کشور صادر شده است.

به گفته وی، ارزش کالاهای صادراتی از لحاظ وزن 29 درصد و از لحاظ ارزش دلاری 20 درصد افزایش یافته است. محصولات پتروشیمی، کشاورزی، فلزات، آلومینیوم، کنستانتره و سنگهای ساختمانی از مهمترین کالاهایی است که به کشورهای امارات متحده عربی، چین، هند، عراق و ویتنام صادر شده است.

ناظر گمرکات استان هرمزگان گفت: در 10 ماه اول امسال 9 میلیون تن کالا به ارزش 15 میلیارد دلار به گمرکات هرمزگان وارد شده است که از نظر وزن هفت درصد و از نظر ارزش 16 درصد کاهش یافته است.

به گزارش روابط عمومی گمرک ایران، علیدادی افزود: کالاهای اساسی مانند برنج، روغن خام، سویا، و نهاده های دامی از جمله کالاهایی است که از کشور چین، امارت متحده عربی، هند، کره و آلمان وارد شده است.

وی افزود: درآمدهای عمومی گمرکات استان هرمزگان نیز در این مدت 13 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته و مجموع درآمدهای گمرکات این استان در این مدت به 34 هزار میلیارد ریال رسیده است.

همچنین در این مدت سه میلیون و 500 هزار تن کالا به ارزش 15 میلیارد دلار از طریق این گمرکات ترانزیت شده است.

اقتصام(1)**9141/1594
کد N89134

وبگردی