آفتاب

وزیر اطلاع رسانی سوریه:ایران باید در حل مسایل منطقه به ویژه سوریه مشارکت داشته باشد

وزیر اطلاع رسانی سوریه:ایران باید در حل مسایل منطقه به ویژه سوریه مشارکت داشته باشد

تهران - ایرنا - ˈعمران زعبیˈ وزیر اطلاع رسانی سوریه وعضو هیات شرکت کننده دولت این کشور در کنفرانس ˈژنو 2ˈ، خواستار مشارکت ایران در حل مسایل منطقه به ویژه بحران سوریه شد.

به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری ˈآلمانˈ، عمران زعبی گفت: ایران به دلیل نقش غیر قابل انکارش در حل مسایل منطقه ای به خصوص بحران سوریه ، باید به کنفرانس ژنو 2 دعوت می شد.

وی با تاکید بر اینکه سلاح دولت سوریه اعتماد مردم است، افزود: ما با در نظر گرفتن ملاحظاتی درباره چند بند که مشخص نیست و ما می خواهیم آنها را برای جهانیان آشکار کنیم، در ژنو 2 حاضر شدیم تا راه حل سیاسی با موفقیت انجام گیرد.

زعبی در کنفرانس مطبوعاتی دیشب خود در ژنو ، درباره موافقت دولت با بندهای ˈژنو 1ˈ اضافه کرد: از نظر اصل، بله ما بر همین اساس در ژنو 2 حاضر شدیم ، اما ما برای خود ملاحظاتی درباره چند بند ژنو 1 داریم که محتوای این بندها مشخص نیست ، به همین دلیل می خواهیم آن را برای جهانیان آشکار سازیم تا راه حل سیاسی نتیجه بدهد، زیرا سلاح ما اعتماد مردم سوریه است.

وزیر اطلاع رسانی سوریه افزود: ما حتی مخالف حضور عربستان در ژنو 2 که نقش اساسی در حل سیاسی بحران های منطقه از جمله سوریه ندارد، هستیم .

وی به مخفی کارهای مالی اعضای ائتلاف مخالفان از جمله گرفتن سه میلیون دلار از کشورهای حاشیه خلیج فارس قبل از شرکت در کنفرانس ژنو 2 و دیکته برخی اهداف طرفهای غربی و ترکیه به هیات مخالفان، نیز اشاره کرد.

مترجمام** 1453**1651
کد N89050

وبگردی