آفتاب
حاجی دلیگانی در موافقت با کلیات بودجه 93؛

ثروتمندان و ایرانیان خارج‌نشین سال آینده یارانه دریافت نمی‌کنند/ 750 میلیارد تومان به بودجه دفاعی اضافه شد

ثروتمندان و ایرانیان خارج‌نشین سال آینده یارانه دریافت نمی‌کنند/ 750 میلیارد تومان به بودجه دفاعی اضافه شد

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق لایحه بودجه 93 ثروتمندان و ایرانیان خارج‌نشین از لیست یارانه‌بگیران حذف می شوند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس به عنوان موافق کلیات لایحه بودجه 1393 کل کشور با اشاره به ویژگی های این لایحه گفت: در این لایحه صد میلیارد دلار برای سرمایه گذاری در بخش آب و برق و گاز و همچنین 20 حکم جدید برای حمایت از تولید و فرصت برای تنفس سرمایه از جمله سرمایه در گردش و مناسب‌سازی فضای کسب و کار انجام گرفت.

حاجی‌دلیگانی با اشاره به توجه ویژه در این لایحه به بخش سلامت تصریح کرد: 22 میلیون نفر از جمعیت روستایی و شهری که تحت پوشش بیمه سلامت نبودند در بودجه سال بعد تحت پوشش قرار می گیرند.

وی افزود: در لایحه بودجه 93 به آموزش و پرورش و مسائل فرهنگی توجه ویژه ای شده است؛ چراکه با مشکلات زیادی در این حوزه مواجه هستیم.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس همچنین با بیان اینکه 300 میلیارد تومان برای اوقاف و صدا و سیما در نظر گرفته شده است، گفت: یکی از ویژگی‌های بودجه 93 توجه به بنیه دفاعی کشور است.

حاجی‌دلیگانی ادامه داد: علاوه بر این چیزی که دولت در لایحه آورده است 750 میلیارد تومان به بودجه دفاعی اضافه کردیم تا خودمان را در مقابل تهدیدهای توخالی استکبار و آمریکا آماده نگه داریم.

وی همچنین افزود: دو هزار میلیارد تومان نیز در خصوص قانون جامع ایثارگران در لایحه بودجه 93 در نظر گرفته‌ایم و در هزینه‌های جاری کشور نیز 7 درصد صرفه جویی شده است.

این نماینده مجلس بیان کرد: در لایحه بودجه 93 بسیار دقت شده تا به صندوق توسعه ملی دست اندازی نشود. همچنین توجه به توسعه عدالت‌گستری و اختصاص 4 هزار میلیارد تومان در جهت توازن سازی بین شهرستان‌ها از دیگر خصوصیات بودجه 93 است.

نماینده مردم شاهین‌شهر با اشاره به اختصاص دو هزار میلیارد تومان برای بیمه بیکاری، افرادی که فاقد شغل هستند و توجه بیشتر به مددجویان بهزیستی گفت: همچنین 10 میلیارد تومان نیز برای کنترل آب های مرزی و بهبود طرح آب و فاضلاب و 600 میلیارد تومان نیز برای بهبود آب شهرها و روستاها در نظر گرفته شده است.

حاجی‌دلیگانی افزود: در لایحه بودجه 93 ثروتمندان و ایرانیان خارج‌نشین از لیست یارانه‌ بگیران خارج می‌شوند.

کد N88575

وبگردی