آفتاب
شریعتی در موافقت با کلیات بودجه 93 ؛

بودجه 93 حمایت از بخش خصوصی را در اولویت قرار داده است

بودجه 93 حمایت از بخش خصوصی را در اولویت قرار داده است

نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در بودجه 93 حمایت از تولید و بخش خصوصی در اولویت است، گفت: شفافیت در منابع بودجه و اطمینان از تحقق آن از نکات مثبت لایحه بودجه 93 است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، محمدباقر شریعتی در موافقت با کلیات لایحه بودجه سال 93 در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس گفت: در همه دنیا دولت ها به یاری پارلمان سیاستی های مالی یک ساله خود را تعیین می کنند. دولت و مجلس دو یار هستند که در مسیر روشن حرکت می کنند و با یک یار نمی شود هماهنگی لازم را به وجود آورد. بودجه سند مالی یک ساله دولت است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در برنامه پنج ساله باید رشد اقتصادی 8 درصد باشد اما اکنون منفی 7 درصد است، اظهار داشت: در لایحه بودجه امسال دولت تمام تلاش خود را به کار برده است تا این رشد اقتصادی به 3.3 درصد برسد و اقتصاد همراه با رکود و تورم را به سمت اقتصاد در حال پویا و توسعه تبدیل کند. این حاصل حمایت های بی دریغ مجلس و تلاش دولت است.

وی با تاکید بر اینکه در بودجه یک ساله قرار نیست همه مشکلات کشور مرتفع شود گفت: بودجه سال 93 در راستای کاهش تورم و رشد اقتصادی و کمک به بخش خصوصی با استفاده از ظرفیت های اقتصادی است.

شریعتی با اشاره به اینکه دولت با ارائه بودجه در زمان مناسب پایبندی خود را نشان داد، افزود: این لایحه وضعیت کشور را به صورت دقیق ارزیابی کرده و مطابق با برنامه های مشخص تدوین شده است. بودجه نکات مناسب حمایت از تولید و بخش خصوصی را به همراه دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: پیش بینی شده 250 طرح مهم در سال 93 به اتمام می رسد و مطالبات پیمانکاران از طریق محل فروش شرکت ها دیده شده است.

نماینده مردم بهبهان با اشاره به اینکه بودجه عمرانی امسال 250 درصد نسبت به سال 92 رشد داشته است، یادآور شد: در این بودجه زمینه مشارکت برای بخش خصوصی دیده شده است و به منابع لازم برای تضمین محصولات کشاورزی توجه ویژه ای شده است که این مساله می تواند کاهش بیکاری را رقم بزند.

وی گفت: در متن تبصره ها از تبصره بودجه ای استفاده شده و قوانین دستخوش تغییرات نشده است.

شریعتی شفافیت در منابع را از ویژگی های مثبت لایه بودجه 93 برشمرد و اظهار داشت: اطمینان از تحقق منابع بودجه وجود دارد. همچنین افزایش سهم مالیات ها از ویژگی های بودجه است.

عضو کمیسیون کشاورزی یادآور شد: خودداری از دست اندازی منابع صندوق توسعه ملی از ویژگی های این بودجه است.

این نماینده مجلس با تاکید بر تعامل دولت و مجلس خطاب به نمایندگان مجلس گفت: نمایندگان باید برای تصویب بودجه رای مستقل داشته باشند.

وی همچنین خطاب به توکلی نماینده مردم تهران در مجلس گفت: آقای توکلی شما که نحوه رسیدگی به بودجه را قبول ندارید باید آن را اصلاح کنید، شما که متخصص بودجه هستید، ما نمایندگان باید نحوه رسیدگی را اصلاح کنیم و دولت در این جا نقشی ندارد.

کد N88573

وبگردی