آفتاب

تقدیم رونوشت استوارنامه سفیر جدید گینه کوناکری به وزیر خارجه

تقدیم رونوشت استوارنامه سفیر جدید گینه کوناکری به وزیر خارجه

بنگالی دیاخابی، سفیر جدید گینه کوناکری در جمهوری اسلامی ایران ضمن دیدار و گفت‌وگو با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، رونوشت استوارنامه خود را تقدیم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ظریف در این دیدار با اشاره به سابقه خوب روابط و مناسبات بین کوناکری و تهران خاطرنشان کرد: به روابط با آفریقا به خصوص کشور دوست و برادر گینه اهمیت زیادی قائل هستیم و نقش فعال گینه در سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه آفریقا را ارج می‌نهیم.

وی با اشاره به زمینه‌های متعدد برای گسترش بیش از پیش روابط در سطح دو جانبه افزود: کشور گینه با برخورداری از منابع گسترده طبیعی ظرفیت زیادی برای حضور و فعالیت بخش‌های مختلف و علاقمند به خصوص بخش‌های خصوصی ایران برای سرمایه‌گذاری و اجرای طرح‌های عمرانی دارد.

ظریف همکاری و رایزنی دو کشور در مجامع و سازمان‌های بین‌المللی در راستای منافع دو کشور را ارزشمند و موثر دانست.

وی با آرزوی موفقیت برای سفیر جدید گینه در جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد در دوران جدید روابط دو کشور بیش از پیش توسعه یابد.

بنگالی دیاخابی، سفیر جدید گینه کوناکری نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حضورش در کشور بزرگ و مسلمان ایران بر توجه ویژه رئیس جمهور کشورش برای توسعه و گسترش روابط همه جانبه با ایران تاکید کرد و اظهار داشت: با توجه سابقه خوب و دوستانه روابط طرفین همه توان خود را برای توسعه روابط به کار خواهیم گرفت و امیدوارم با حمایت و کمک دوستان ایرانی روند روابط دو کشور بیش از پیش گسترش و تحکیم یابد.

وی همچنین رویکرد جدید و دیپلماسی فعال دولت جدید ایران و دستاوردهای کشورمان به خصوص در عرصه بین‌المللی و حصول توافق هسته ای را تمجید و تحسین کرد و بر حمایت همه کشورهای مسلمان و مستقل از این رویکرد حق طلبانه در راستای مصالح و منافع ملی ایران تاکید نمود.

انتهای پیام

کد N88506

وبگردی